اطلاعیه کمیته مرکزی کومه‌له در محکوم کردن حمله موشکی جمهوری اسلامی به شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان

کمیته مرکزی کومه‌له (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران)

Print Friendly, PDF & Email

حوالی نیمه شب گذشته چند نقطه مسکونی در شهر اربیل مرکز حکومت اقلیم کردستان مورد حمله موشکی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی قرار گرفت. اطلاعات اولیه حاکی از کشته شدن حداقل چهار نفر از اعضای یک خانواده و زخمی شدن چند نفر دیگر است. در حوالی ساعت وقوع این حمله موشکی چند پھپاد (درون) نیز بر فراز شهر و اطراف فرودگاه اربیل دیده شدند که بوسیله نیروهای پدافند محلی سرنگون گردیدند. شواهد حاکی از آن است که این درون‌ها متعلق به نیروهای حشد الشعبی بوده و در هماهنگی با حمله موشکی سپاە پاسداران ایران به منطقه فرستاده شده بودند. سپاه پاسداران رسما مسئولیت حمله موشکی به اربیل را بر عهده گرفت و ادعا کرد که گویا مکان جلسات و تجمع مخالفین جمهوری اسلامی در منطقه را هدف گرفته است. توجیهات جمهوری اسلامی در رابطه با حمله موشکی شب گذشته ، تکراری، بی پایه و برای همگان آشنا هستند. این نخستین بار نیست که جمهوری اسلامی هنگامیکه از اسرائیل ، داعش و یا آمریکا ضربه‌ای می‌خورد، به نمایش قدرت موشکی خود می‌پردازد و با انتخاب اهدافی آسان و در دسترس، تلاش می کند، ضعف خود را بپوشاند.

آنچه که در این زمینه قابل توجه است این واقعیت می‌باشد، در حالیکه ارتش آمریکا سیستم دفاع ضد موشکی در این منطقه دارد و اینگونه حملات موشکی هم بارها تکرار شده‌اند، عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند؟ همچنین در حالیکه دولت مرکزی عراق ادعای حاکمیت بر این منطقه را دارد، پاسخی جدی حتی در سطح سیاسی و دیپلماتیک به اینگونه تجاوزات جمهوری اسلامی ندارد؟

کمیته مرکزی کومه‌له، حمله جنایتکارانه شب گذشته به شهر اربیل را به شدت محکوم می‌کند و خواهان آن است که جامعه بین المللی با پاسخ قاطعانه خود به رژیم ایران اجازه ندهد که هر بار این چنین بی‌پروا جان انسان‌ها را به ابزاری برای پوشاندن ضعف و بی‌کفایتی خود در داخل و خارج کشور، تبدیل کند.

کمیته مرکزی کومه‌له (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران)
٢۶ دیماه ۱۴۰۲
‏۱۶ ژانویه ۲۰۲۴

کمیته مرکزی کومه‌له (سازمان کردستان حزب کمونیست ایران)
0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net