19

بیش از ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان و فارغالتحصیلان دانشگاه صنعتی شریف با انتشار نامهای سرگشاده خطاب به رئیس این دانشگاه، نسبت به وضعیت انضباطی و شرایط حاکم بر فضای دانشگاه اعتراض کردند.
امضاکنندگان این نامه با اشاره به تشکیل دستکم ۳۰ پرونده انضباطی در ماههای اخیر و صدور ۱۳ حکم بدوی تعلیق و اخراج برای دانشجویان، این روند را مغایر با استقلال دانشگاه و حقوق دانشجویان دانستهاند. نویسندگان نامه خواستار، توقف برخوردهای فراقانونی و لغو احکام انضباطی صادرشده شدهاند. امضاکنندگان در پایان تأکید کردهاند: که در صورت ناتوانی مدیریت دانشگاه در دفاع از “کیان شریف” و صیانت از حقوق دانشگاهیان، مسئولان دانشگاه باید مسئولیت این وضعیت را پذیرفته و از سمت خود کنارهگیری کنند.