حملات هوائی جنایتکارانه ارتش ترکیه به مناطق مسکونی در اقلیم کردستان و روژآوا. اطلاعیه کمیته مرکزی کومه له در باره

سایت پیام

اطلاعیه کمیته مرکزی کومه له در باره

 حملات هوائی جنایتکارانه ارتش ترکیه به مناطق مسکونی در اقلیم کردستان و روژآوا

حملات وحشیانه هوائی ارتش ترکیه به مناطق مسکونی و کشتار مردم بیدفاع در شمال و شرق سوریه ( روژاوا) و منطقه شنگال در اقلیم کردستان، همچنان ادامه دارد. در این حملات که از بامداد روز پنجشنبه آغاز شده است تا کنون دهها نفر از مردم بیدفاع جانیاخته اند و شمار زیادی زخمی شده اند. مناطق مسکونی غیرنظامی، کارگاه‌های ساختمانی، نیروگاه‌های برق وآب، مدارس، بیمارستان‌ها، پالایشگاه‌ها و کارخانه‌ها، اهداف بمباران‌ها بوده‌اند.

ارتش ترکیه همزمان با ادامه حملات خود در روژآوا با تجاوز به خاک کردستان عراق، با تآسیس دهها پایگاه نظامی در عمق منطقه، با بمباران های مداوم این منطقه، خانه های مردم را ویران، باغات و مزارع کشاورزی را نابود و آسایش و امنیت را از مردم سلب نموده است. بطوریکه هم اکنون بخشهای وسیعی از شمال اقلیم کردستان را به اشغال ارتش ترکیه در آمده است و ارتش ترکیه در مسیر پیشروی خود با هدف ماندگار شدن، به تاسیس دهها پایگاه جدید اقدام کرده است و هزاران سرباز خود را در آنها مستقر کرده است.

هدف دولت ترکیه از این آدم کشی ها در کردستان سوریه که هر بار بر دامنه و شدت آن افزوده میشود، کوچاندن مردم از مناطق تحت حاکمیت نیروهای سوریه دموکراتیک و اجرای سیاست شونیستی تغییر بافت جمعیتی در این منطقه است. در مورد شنگال در کردستان عراق که تا کنون بارها مورد حملات وحشیانه مشابه قرار گرفته است و روز گذشته ۱۶ نقطه مسکونی آن بمباران شد، تحت فشار گذاشتن پناهندگان مستقر در کمپ مخمور و همزمان همراهی با دولت عراق برای برقراری تسلط مجدد دولت مرکزی بر این منطقه است.

این حملات در شرایطی صورت می گیرد، که دولت و أحزاب سیاسی نژاد پرست در ترکیه برای نابود کردن جنبش آزادیخواهانه و عدالت خواهانه مردم کرد، ریاکارانه در پارلمان «پیام آشتی و صلح» صادر می کنند و همزمان سیاست کشتار و سرکوب همیشگی خود را بر علیه مردم کرد به اجرا در می آورند.  دولت ترکیه گمان می کند که می تواند با فریبکاری و همزمان ارتکاب اینگونه جنایات مردم کردستان را مرعوب و از پیگیری خواسته های عادلانه خود باز می دارد.

کمیته مرکزی کومه له این حملات وحشیانه را به شدت محکوم می کند و همصدا با همه مردم آزادیخواه منطقه، خواهان پایان یافتن دست درازی های دولت اردوغان و حزبش علیه مردم کردستان است.

 

کمیته مرکزی کومه له

سازمان کردستان حزب کمونیست ایران

۴ آبان ۱۴۰۳

۲۵ اکتبر ۲۰۲۴

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net