عجیب اما واقعی: جوجیتسو را بخاطر فوتبال رها کردم

ژوائو گومز هافبک برزیلی تیم ولورهمپتون در جدید ترین گفت و گوی خود از رها کردن رشته جوجیتسو بخاطر فوتبال سخن گفت و معتقد بود که این رشته ورزش خشنی نیست.

به گزارش ایلنا، ژوائو گومز در بازی دیشب ولورهمپتون با ستاره‌های لیورپول درگیر نشد چون هافبک ولور قبول کرده دوران ورزشی‌اش تغییر کرده و دیگر ربطی به کمربند آبی‌اش در جوجیتسوی برزیلی ندارد. خودش می‌گوید: «یاد گرفتن جوجیتسوی برزیلی کمک زیادی به پیشرفت فوتبالم کرد. به من در جنب‌وجوش و تحرک و همچنین انعطاف‌پذیری‌ام کمک کرد. قبل از آنکه جوجیتسو کار کنم تحرک و انعطاف بدنی زیادی نداشتم و درد زیادی داشتم. جوجیتسو کمک کرد در برابر درد مقاومت کنم. به من کمک کرد تا بدن آماده‌تری داشته باشم بنابراین جوجیتسو باعث شد در فوتبال پیشرفت کنم.»

بخشی از کمک جوجیتسو به گومز به دلیل یک مفهوم اصلی است که انسانی با قامت کوچک‌تر و جثه ضعیف‌تر می‌تواند در دفاع از خودش برابر یک حریف درشت‌تر و قوی‌تر با استفاده از سرعت و توزیع وزن و اهرم کردن آن عمل کند. گومز توضیح می‌دهد: «خیلی از مردم جوجیتسوی برزیلی را بخشی از هنرهای رزمی دانند که با خشونت ارتباط دارد. اما فاکتورهای مهم دیگری هستند که فکر می‌کنم خیلی مهم است، این توانایی استفاده از قدرت بدنی حریف علیه خودش بود که مرا جذب کرد. این یک هنر رزمی است و بیشتر به استفاده از مغز نسبت به قدرت فیزیکی مربوط می‌شود برای همین شباهت‌هایی به فوتبال طراز اول دارد چون آن هم بیشتر به مغز مربوط می‌شود. بیشتر ذهنی است تا جسمی و از این جهت هر دو به هم شبیه هستند.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net