«مقاومت اسلامی» عراق به پایگاه نظامی عین‌الاسد حمله موشکی کرد _ ممکن است شمار مجروحان افزایش یابد

بخش خبر

در شامگاه ۳۰ دی/ ۲۰ ژانویه پایگاه نظامی ایالات متحده آمریکا در عین‌الاسد هدف حملات موشکی قرار گرفت. فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا (سنتکام) گفت که چند نظامی دچار آسیب تروماتیک مغزی شده‌اند.

به گفته سنتکام ساعت ۶:۳۰ بعدازظهر چندین موشک بالستیک و راکت از سوی شبه نظامیان مورد حمایت ایران به سمت پایگاه نظامی عین‌الاسد شلیک شد.

فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا ادعا کرده است که بیشتر موشک‌ها «رهگیری و منهدم شدند در حالی که شمار دیگری به پایگاه اصابت کردند». به گفته این نهاد نظامی در جریان حملات حداقل یک نظامی عراقی مجروح شده و چند نظامی آمریکایی هم تحت معاینات پزشکی به منظور بررسی آسیب‌های تروماتیک مغزی قرار گرفته‌اند.

حمله شبه نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران به پایگاه هوایی الاسد در عراق–
تامپا، فلوریدا – تقریباً ساعت 6:30 بعد از ظهر (به وقت بغداد) در 20 ژانویه، چندین موشک بالستیک و راکت توسط شبه نظامیان مورد حمایت رژیم ایران در غرب عراق به سمت پایگاه هوایی الاسد شلیک شد. بیشتر موشک… pic.twitter.com/mUP55Bo2AJ

— فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا-سنتکام (@CENTCOMFarsi) January 20, 2024

نیویورک تایمز حمله شامگاه شنبه به عین‌الاسد را جدی‌ترین حمله به مواضع نظامی ایالات متحده در عراق از زمان شروع جنگ در غزه عنوان کرد. مرکز فرماندهی نیروهای ایالات متحده گفته است که ارزیابی خسارت ادامه دارد. یک مقام آمریکایی هم به روزنامه نیویورک تایمز گفت بر اساس گزارش فرماندهان نظامی ممکن است شمار زخمی‌ها افزایش یابد.

گروه مقاومت اسلامی عراق به صورت رسمی مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و گفت که به حملات خود علیه «اشغالگران» ادامه می‌دهد.

این حمله چند ساعت پس از کشته شدن چهار نظامی ارشد جمهوری اسلامی ایران در سوریه، که دو تن از آن‌ها از مقام‌های ارشد سپاه قدس بودند صورت گرفت.

ایالات متحده آمریکا و متحدان او جمهوری اسلامی ایران را عامل پشت صحنه حمله به مواضع و پایگاه‌های خود در عراق و سوریه می‌دانند. ایران اما می‌گوید نقشی در این حملات ندارد و نیروهای «مقاومت» همسو با دولت جمهوری اسلامی، به صورت مستقل اقدام می‌کنند.

از آغاز حملات اسرائیل به غزه که دامنه آن به مناطقی از جنوب لبنان نیز کشیده شده است، انصارالله (حوثی‌ها) در یمن و مقاومت اسلامی در عراق چند مرتبه به کشتی‌های باری در دریای سرخ و پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق حمله کردند. ایالات متحده آمریکا در پاسخ چند نقطه از یمن را دو مرتبه بمباران کرده است.

بنابر اعلام پنتاگون، طی سه ماه اخیر حدود ۱۴۰ حمله موشکی و راکتی علیه نظامیان آمریکا در عراق و سوریه رخ داده است.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net