پیام بهروز احسانی، زندانی محکوم به اعدام از زندان اوین: «مردمی که آزادی می‌خواهند حق‌شان اعدام نیست»

Print Friendly, PDF & Email

بخش خبر

بهروز احسانی، زندانی سیاسی ۶۹ ساله محکوم به اعدام اخیراً پیامی از زندان اوین منتشر کرده که نسخه‌ای از آن در اختیار زمانه قرار گرفته است.

این زندانی سیاسی که به اتهام بغی و محاربه توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اعدام محکوم شده، در بخشی از پیام خود نوشته است:

اینجانب بهروز احسانی که در بند ۴ زندان اوین محبوس می‌باشم در آبانماه ۱۴۰۱ توسط وزارت اطلاعات دستگیر و به انفرادی ۲۴۰ (زیر نظر ۲۰۹) منتقل و آنگاه پس از ۳ماه و نیم به بند ۴ اوین منتقل شدم. بالاخره بعد از ۲۲ماه بلاتکلیفی اکنون بدون مستندات برایم حکم اعدام صادر کرده‌اند. از این نظام اعدامی جز این برنمی‌آید. من همان‌طور که در دوره بازجویی گفته بودم به‌قول شهید خسرو گلسرخی بر سر جانم آن هم در سن ۷۰ سالگی با کسی چانه نمی‌زنم و اصلاً نگران ۱۰ درصد باقی‌مانده عمرم نیستم آماده‌ام تا جان ناچیزم فدیه راه رهایی مردم ایران باشد.

این زندانی سیاسی محکوم به اعدام در بخش دیگر پیام‌اش از زندان اوین با اشاره به این‌که حکم‌اش در دومین سالگرد اعتراضات سراسری ۴۰۱ به او اعلام شده نوشته است:

بر روان پاک بیش از ۷۰۰شهید آن قیام بزرگ درود می‌فرستم و سر تعظیم فرود می‌آورم. این رژیم خون‌ریز از سرکوب و اعدام تغذیه می‌کند. گذشته از زندانیان سیاسی روزانه از زندانیان عادی نیز سرهایی بر دار می‌رود که منشاء جرایم و اتهامات آنها همین رژیم است و قربانیان بی‌دفاع همین نظام و همین شرایط اند. ما سی‌و‌چهارمین هفته اعتصاب غذای سه‌شنبه‌های نه به اعدام را همراه با ۲۱ زندان دیگر در سراسر کشور پشت سر گذاشته‌ایم. و تا روزی که سرها بالای دار می‌رود به اعتصاب سه‌شنبه‌ها ادامه خواهیم داد.

پیش‌تر «شورای ملی مقاومت ایران» اعلام کرده بود که بهروز احسانی به همراه مهدی حسنی، دو هوادار سازمان مجاهدین خلق توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری با اتهامات بغی، محاربه، افساد فی الارض، عضویت در مجاهدین، جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به اعدام محکوم شدند.

نیروهای امنیتی دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱، بهروز احسانی را در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند. همچنین مهدی حسنی، ۴۰ ساله، ۱۸ شهریور ۱۴۰۱، هنگام خروج از کشور در زنجان بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این دو شهروند ماه‌ها در بلاتکلیفی و بی‌خبری بودند.

بهروز احسانی هم‌چنین در دوران بازداشت مادر خود را از دست داد اما با این حال مقامات قضایی با مرخصی کوتاه او برای شرکت در مراسم تدفین مادرش موافقت نکردند.

به علاوه منابع حقوق بشری پیش‌تر گزارش کرده بودند که بهروز احسانی اسلاملو به دلیل سن بالا با مشکلات جسمی از جمله مشکل تیروئید مواجه است.

جمهوری اسلامی ایران هواداران و اعضای خانواده سازمان مجاهدین خلق را به صورت سازمان‌مند آزار می‌دهد. حبس طولانی، مصادره اموال، احضار مکرر به نهادهای امنیتی و اعدام از جمله ابزارهای حکومت برای سرکوب خانواده، اعضای پیشین و هواداران سازمان مجاهدین خلق هستند.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net