استرالیا شهرک‌نشین‌های اسرائیلی را تحریم می‌کند

Print Friendly, PDF & Email

بخش خبر زمانه

استرالیا تحریم‌ها و ممنوعیت سفر را علیه شهرک‌نشین‌های اسرائیلی که متهم به جنایات خشونت‌آمیز علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی هستند، وضع کرد.

پنی وونگ، وزیر امور خارجه استرالیا، روز پنجشنبه ۴ مرداد/ ۲۵ ژوئیه تحریم‌هایی را علیه هفت شهرک‌نشین اسرائیلی و یک گروه شهرک‌نشین تندرو ، اعلام کرد.

وونگ گفت که گروه تندروی «جوانان تپه» (Hilltop Youth)، محرک خشونت علیه فلسطینی‌ها است و خودشان هم در اقدامات خشونت‌بار نقش دارند. استرالیا می‌گوید که شهرک‌نشین‌هایی در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند که مرتکب ضرب و شتم، تجاوز جنسی و شکنجه شده‌اند. وونگ در بیانیه‌ای گفت:

ما از اسرائیل می‌خواهیم مسببان خشونت شهرک‌نشین‌ها را مورد بازخواست قرار دهد و فعالیت شهرک‌سازی‌های مستمر خود را که فقط به تنش‌ها دامن می‌زند و بیشتر ثبات و چشم‌انداز راه‌ حل دو دولتی را تضعیف می‌کند، متوقف کند.

این اقدام دولت استرالیا به دنبال اقدامات مشابه متحدانش بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا و ژاپن صورت می‌گیرد.

در ۱۱ ژوئن، ایالات متحده، حامی سرسخت اسرائیل، موج جدیدی از تحریم‌ها را علیه چندین شهرک‌نشین‌ اسرائیلی و یک گروه ملی‌گرای اسرائیلی راست افراطی به نام Lehava اعلام کرد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در آن زمان گفت:

ایالات متحده عمیقاً نگران خشونت افراطی و بی‌ثباتی در کرانه باختری است که امنیت اسرائیل را تضعیف می‌کند. ما قویاً دولت اسرائیل را تشویق می‌کنیم که اقدامات فوری برای پاسخگویی این افراد و نهادها انجام دهد.

پس از اعلام این خبر در استرالیا، سفارت اسرائیل در کانبرا این اقدام را محکوم کرد.

یک سخنگوی دولت اسرائیل به خبرگزاری رویترز گفت:

اسرائیل یک کشور قانون‌مند است و تلاش خواهد کرد تا اقلیت افراطی را به دست عدالت بسپارد.

به گفته مقامات فلسطینی، خشونت و حملات نظامی شهرک‌نشین‌های اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی در جریان جنگ اسرائیل علیه غزه افزایش یافته است و به گفته مقامات فلسطینی، از ۷ اکتبر حداقل ۵۸۹ فلسطینی در کرانه باختری کشته شده‌اند.

طبق آمار رسمی اسرائیل، در همین مدت، حداقل ۱۷ اسرائیلی، از جمله سربازان، در حملاتی به سرزمین‌هایی که فلسطینی‌ها در آن حضور داشتند، کشته شدند.

استرالیا شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی و مانعی برای صلح می‌داند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در حکمی تاریخی در ۲۹ خرداد/ ۱۹ ژوئیه اعلام کرد که اشغال سرزمین‌های فلسطینی از جمله کرانه باختری توسط اسرائیل غیرقانونی است و باید در اسرع وقت پایان یابد.

گسترش شهرک‌سازی‌ها از زمان بازگشت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به قدرت در اواخر سال ۲۰۲۲، به شدت افزایش یافته است.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net