اعتصاب بخش‌های بیشتری از کارگران پیمانی نفت عسلویه با خواست افزایش دستمزدها

بخش خبر

بر مبنای خبری که در کانال تلگرام شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت منتشر شده است روز سه‌شنبه یکم خرداد/۲۱ مه کارگران پروژه‌ای در بخش‌های مختلفی از عسلویه «در اعتراض به عدم افزایش دستمزد‌ها و حتی قبول افزایش ۳۵ درصدی مصوب شورای‌عالی کار از سوی پیمانکاران» دست به اعتصاب زدند.

در این اعتصاب شماری از کارگران داربست‌بند شرکت «گسترش صنعت پادنا»، برق و ابزار دقیق شرکت «ستاره تاراز» در سایت یک بوشهر، برق و ابزار دقیق شرکت «جهانپارس» مس سرچشمه، پتروشیمی دهلران در دشت عباس و رنگ و عایق شرکت سازه پاد در سایت یک بوشهر دست به اعتصاب زده و کارگاه‌های خود را ترک کردند.

طبق گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت هفته گذشته روز ۲۹ اردیبهشت هم بیش از ۱۲۰۰ نفر از کارگران شاغل در شرکت پایندان، اکسیر صنعت و شرکت IPMI در فاز ۱۴ کنگان دست به اعتصاب زده بودند.

این شورا همه کارگران را به حمایت از این حرکت اعتراضی فراخواند و تأکید کرد که افزایش حداقل ۴۵ درصدی دستمزدها با توجه به رشد تورم، مهم‌ترین خواسته کارگران پیمانی نفت است و اگر دستمزدها در تمام سطوح افزایش پیدا نکند اعتراضات در اشکال گسترده‌تری دنبال خواهد شد.

خواسته دیگر کارگران پرداخت فوری دستمزدهای معوقه و برآورده شدن دیگر مطالبات کارگران پروژه‌ای از جمله بهبود وضع خوابگاه‌ها و مراکز عمومی بهداشتی محیط‌های کار و ایمنی کار اعلام شده است.

اعتصاب کارگران پیمانی نفت همزمان با اعتراضات کارگران رسمی صورت می‌گیرد. روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت کارگران رسمی شرکت نفت فلات قاره در خارک در ادامه اعتراضات چندماهه خود علیه «تعرض‌های معیشتی حکومت» و عدم پاسخگویی به مطالبه‌های خود بار دیگر دست به اعتراض زدند. آن‌ها خواهان «برکناری مسئولان فاسد و ناکارآمد، حذف کامل سقف‌ حقوق، اصلاح کف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات دو دهه، اجرای کامل ماده ۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و پرداخت بک-پی ماده ۱۰، عدم تحریف اساسنامه‌ی صندوق بازنشستگی نفت و حذف تفکیک تبعیض‌آمیز مشاغل مناطق عملیاتی» هستند.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net