اعتصاب غذای  بازداشت‌شدگان اعتراضات دی‌ماه در زندان ساوه

حدود ۳۰ تن از شهروندانی که در جریان اعتراضات دی‌ماه سال گذشته (۱۴۰۴) بازداشت شده بودند و اکنون در زندان مرکزی ساوه محبوس هستند، در اعتراض به صدور احکام سنگین و ناعادلانه علیه خود، دست به اعتصاب غذای دسته‌جمعی زدند.

این اقدام اعتراضی از روز، جمعه ۵ تیر ماه به طور هماهنگ در بندهای مختلف زندان مرکزی ساوه آغاز شده است. این زندانیان سیاسی در اعتراض به روند دادرسی شتاب‌زده، سناریوسازی‌های امنیتی و صدور احکام سنگین حبس و مجازات‌های تکمیلی از سوی دادگاه‌های انقلاب و کیفری استان مرکزی، دست به این اقدام زده‌اند. به گفته منابع مطلع، دستگاه قضایی بدون توجه به دفاعیات متهمان و با استناد به اعترافات اجباری تحت شکنجه، احکام سنگینی را علیه آنان صادر کرده است. این شهروندان که حدود شش ماه است در شرایط نامناسب رفاهی و بهداشتی در زندان مرکزی ساوه نگهداری می‌شوند، طی این مدت از حق دسترسی به وکیل مستقل و فرآیند دادرسی عادلانه محروم بوده‌اند.

0 FacebookTwitterWhatsappTelegramEmail

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net