افشای یک فساد دیگر: تراول‌های مجلس به شرکت واسطه‌ای مشاور رسانه‌ای قالیباف می‌رسید

علی رسولی

نیروهای مختلف در جناح اصولگرا در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی جلوه‌های جدیدی از فساد رقبای درون‌گروهیشان افشا کرده‌اند. در تازه‌ترین اتفاق، چند هفته پس از آنکه نیروهای نزدیک به علی‌اکبر رائفی‌پور، تصویر سند واگذاری ۳ هزار قطعه تراول چک ۱۰۰ هزار تومانی از مشاور رسانه‌ای محمد باقر قالیباف به ادراه کل روابط عمومی مجلس به عنوان «کارت هدیه» منتشر کردند، مشخص شده است که این تراول‌چک‌ها به شرکتی می‌رسیده است که خود مشاور رسانه‌ای قالیباف، رئیس هیات مدیره آن بود.

هنوز مشخص نیست که در چهار سال گذشته در چند نوبت و به چه مبالغی این کارت‌های هدیه به صورت تراول چک از تن‌خواه محمد سعید احدیان، مشاور رسانه‌ای مجلس با واسطه اداره‌کل روابط عمومی به شرکتی داده شده است که احدیان سمت اصلی در آن داشته است.

تنها یک مورد از این واگذاری‌های غیرقابل ردیابی مالی در افشاگری‌های گروه وابسته به رائفی پور منتشر شده که در تیرماه ۱۴۰۱ و به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بوده است.

سندی که رائفی‌پور در مورد توزیع تراول به رسانه‌ها از سوی مشاور رسانه‌ای قالیباف منتشر کرد

شامگاه یکشنبه ۶ اسفند، وحید اشتری یکی از نیروهای اصولگرای منتقد قالیباف که پیش‌تر بخشی از جریان عدالت‌خواه بود در رشته توییتی جریان انتقال این مبالغ به شرکتی که مشاور قالیباف در آن رئیس هیات مدیره است را افشا کرد.

وحید اشتری پیش از این هم ماجرای سفر جنجالی دختر قالیباف به ترکیه و خرید سیسمونی از آنجا را هم افشا کرده بود.

Ad placeholder

براساس تازه‌ترین افشاگری در مورد فساد قالیباف و اطرافیانش، او با مدیران کانال‌های تلگرامی و رسانه‌هایی که اخبار مجلس را پوشش می‌دهند تماس گرفته و مشخص شده است که یک حساب تلگرامی این اخبار و حق‌الزحمه آن را توزیع می‌کرد.

این حساب تلگرامی در تبلیغات کانال آخرین خبر به عنوان «مجری انحصاری تبلیغات» آن‌ها معرفی شده است. محمد سعید احدیان تا یک سال پیش مدیرمسئول روزنامه خراسان و کانال آخرین خبر بوده است. او اکنون رئیس هیات مدیره این دو رسانه است.

اما این تمام ماجرا نبوده است. مجری تبلیغاتی همین کانال، مبالغ دستمزد رسانه‌ها را از طریق یک شرکت به نام «بانیان رویش سامانه‌های آینده» منتقل می‌کرد که تا یک سال پیش، محمد سعید احدیان رئیس‌هیات مدیره آن بود.

اشتری در مورد این شرکت نوشته است:

بانیان رویش را در روزنامه رسمی سرچ کردم. سال ۹۸ یک ماه قبل از انتخابات مجلس تاسیس شده است. تا حدود یک‌سال پیش هم خود آقای احدیان آنجا همه کاره بوده است… مجلس با هیچ‌جا مستقیم کار نمی‌کرده است. یک شرکت را واسطه کرده و آن شرکت از طرف مجلس تبلیغات به رسانه‌ها می‌داده. حالا این شرکت برای این دلالی و واسطه‌گری چقدر بالاسری برمی‌داشته به کنار. نکته مهم اینکه پروژه دهنده یعنی آقای احدیان خودش در همان شرکت پروژه گیرنده ذینفع بوده است.

۵. بانیان رویش را در روزنامه رسمی سرچ کردم.
سال ۹۸ یک ماه قبل از انتخابات مجلس تاسیس شده است.
تا حدود یک‌سال پیش هم خود آقای احدیان آنجا همه کاره بوده است.
تا اینجای ماجرا را متوجه شدید؟ pic.twitter.com/FlHVHxDncm

— وحید اشتری (@va_ashtari) February 25, 2024

او در ادامه نوشته است که حکم مدیرمسئولی احدیان در روزنامه خراسان و رسانه آخرین خبر را هم محمد محمدی گلپایگانی، رئیس‌دفتر علی خامنه‌ای صادر کرده است.

این فعال رسانه‌ای همچنین این سوال را پیش کشیده است که چرا جریان انتقال این مبالغ به صورت پول نقد غیرقابل ردیابی و به صورت غیررسمی انجام می‌شد و مجموع مبالغی که در دوره فعالیت مجلس کنونی به این شرکت داده شده چقدر بوده است:

ولی سوال اصلی اینجاست که پیمانکار یعنی مشاور رئیس مجلس (احدیان) چرا پرداخت پول به شرکت مجری پروژه یعنی بانیان رویش (احدیان) را با تراول انجام می‌داده است؟ آیا گزارش شفافی منتشر می‌شود که بفهمیم طی ۴ سال چند میلیارد پول به این شرکت پرداخت شده و با چه کسانی قرارداد بسته‌اند؟

این افشاگری جدید در حالی صورت می‌گیرد که دعوای داخلی اصولگرایان برای لیست‌های انتخاباتی هم بالا گرفته است. گروه امنا نزدیک به رائفی پور یک فهرست، شورای ائتلاف (وابسته به حداد عادل و قالیباف) به صورت مشترک با جبهه پایداری یک فهرست و شورای وحدت وابسته به جامعه روحانیت مبارز و حزب موئتلفه اسلامی یک فهرست دیگر داده‌اند.

تلاش برای قرار گرفتن در هر کدام از این فهرست‌ها و ترکیب هیات رییسه آینده مجلس شورای اسلامی به موضوع مرکزی در اختلافات داخلی اصولگرایان تبدیل شده است.

گروه قالیباف که پس از ماجرای پردامنه تلاش اسحاق قالیباف، فرزند رییس مجلس، برای اخذ اقامت در کانادا زیر فشار زیادی قرار داشت حال با پرونده فساد احتمالی مشاور قالیباف هم روبه‌رو شده است.

در اولین پاتک اطرافیان قالیباف به گروه رائفی‌پور که برای نخستین بار پرونده تراول‌های احدیان را منتشر کردند، این موضوع افشا شده است که نماینده کنونی مجلس که ۱۴۰ سکه طلا رشوه گرفته در فهرست امنا که همان فهرست رائفی‌پور است، قرار دارد.

💰نماینده ای که توسط علی اکبر رائفی‌پور، متهم به دریافت 140 سکه شده بود، جزو اعضای اصلی لیست پوششی جبهه پایداری و بنیادگرایان بنام "ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب" (امنا) است که توسط مهرداد بذرپاش، حمید رسایی و برخی اعضای دولت مدیریت می‌شود. https://t.co/7bDKPfyfWJ pic.twitter.com/2JhEvzWpYb

— عبدالرضا داوری 🇮🇷 (@DavariAbdolreza) February 24, 2024

این در حالی است که افشاگری در مورد همین نماینده که نامش در اخبار نیامده را علی‌اکبر رائفی‌پور در یکی از مصاحبه‌های تلویزیونی‌اش انجام داده بود. گروه وابسته به قالیباف حال این موضوع را پیش می‌کشند که ورود این نماینده به فهرست امنا ناشی از زد و بند این نماینده با رائفی‌پور بوده است.

Ad placeholder

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net