بلاتکلیفی فرزاد معظمی گودرزی در بازداشت: روایت یک زندگی که ویرانش کردند

Print Friendly, PDF & Email

روناک فرجی

فرزاد معظمی گودرزی، که در زندان ۳۰ ساله شد پسر دایی رضا معظمی گودرزی، یکی از قربانیان اعتراضات آبان ۹۸ است که برای دومین بار طی ماه‌های اخیر بازداشت شد. این بار نیروهای امنیتی او را در بروجرد، مقابل خانه‌اش دستگیر و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل کردند. ۱۲ مامور سپاه با با خشونت او را بازداشت، و سپس به خانه‌اش یورش بردند و لوازم شخصی خانواده‌اش را توقیف کردند.

علی‌رغم گذشت بیش از ۷۵ روز از بازداشت، فرزاد همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین در وضعیت بلاتکلیف به سر می‌برد و از اتهامات وی خبری در دست نیست. بازداشت‌های مشابه اعضای خانواده‌های قربانیان اعتراضات، هم‌چون بازداشت‌های مکرر «ماشالله کرمی» و «منوچهر بختیاری» نشان‌دهنده‌ی ادامه‌ی فشار نظام بر خانواده‌های دادخواه است.

فرزاد معظمی گودرزی پیش از این نیز در آستانه سالگرد کشته شدن مهسا امینی و آغاز اعتراضات ۱۴۰۱ بازداشت شده بود. بازداشت‌ها و سرکوب‌های مکرر از سوی نیروهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی، اعتراضات شدید نهادهای حقوق بشری بین‌المللی را برانگیخته است.

رضا معظمی گودرزی، متولد ۱۳۷۸، در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ در شهریار به ضرب گلوله کشته شد و پیکرش پس از اهدای اعضای بدن، در روستایی در بروجرد به خاک سپرده شد. بازداشت و سرکوب بستگان او نمادی از تلاش مستمر حکومت برای خاموش کردن صدای دادخواهی خانواده‌های قربانیان است.

آنچه در ادامه می‌شنوید گفتگوی روناک فرجی از زمانه با رزیتا خواهر فرزاد معظمی گودرزی است.

در ساوندکلاود زمانه بشنوید:

در همین صفحه بشنوید:

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net