دادگاه فدرال آمریکا از بایدن خواست تا حمایت از «نسل‌کشی محتمل» در غزه را بررسی کند

بخش خبر

دادگاه فدرال ایالات متحده آمریکا پرونده‌ای که جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور و دیگر مقام‌های ارشد آمریکایی را به همدستی در «نسل‌کشی اسرائیل در غزه» متهم می‌کرد، رد کرد.

جفری وایت، قاضی دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده، این پرونده را با استناد به تقسیم اختیارها براساس قانون اساسی آمریکا رد کرد و گفت اختلاف‌ها بر سر سیاست خارجی، خارج از صلاحیت او است.

با این حال، قاضی جفری وایت از بایدن، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا خواست تا «نسل‌کشی در غزه» را بررسی کنند. او گفت:

موارد نادری وجود دارند که در آن‌ها نتیجه مطلوب در دسترس دادگاه نیست. با این حال، همان‌طور که دیوان بین‌المللی کیفری دریافته است، رفتار اسرائیل احتمالاً نسل‌کشی است.

دادگاه از مقام‌های آمریکایی خواست که نتایج حمایت بی‌دریغ خود از محاصره نظامی فلسطینی‌ها در غزه را بررسی کنند.

این شکایت اواخر سال گذشته از سوی گروه‌های مدافع حقوق بشر و فلسطینی‌ها ارائه شد و جو بایدن، آنتونی بلینکن و لوید آستین را متهم کرد که به مسئولیت‌های خود براساس قوانین بین‌المللی و داخلی برای جلوگیری از «نسل‌کشی در غزه» عمل نکرده‌اند.

در این دعوی گفته شده بود که ایالات متحده که سالانه میلیاردها دلار کمک نظامی به اسرائیل می‌کند، موظف است «نفوذ واضح و قابل توجه خود بر اسرائیل را اعمال کند».

این شکایت در حالی مطرح شد که دولت بایدن با فشارهای فزاینده‌ای برای پایان دادن به حمایت از اسرائیل روبه‌روست.

به‌رغم رأی دادگاه، مدافعان این شکایت حکم صادرشده را یک پیروزی ارزیابی کردند و گفتند تصمیم دادگاه برای شنیدن استدلال آن‌ها گام مهمی است. جلسه استماع جمعه گذشته در کالیفرنیا برگزار شد و فلسطینی‌ها درباره وضعیت وخیم غزه شهادت دادند.

Ad placeholder

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net