فائزه غروی اولین بانوی قهرمان ایران

فائزه غروی سوار کار خانم در مسابقات کشوری توانست به اولین بانوی ایرانی تبدیل بشود که قهرمانی این مسابقات را به نام خود ثبت کند.

به گزارش ایلنا، فائزه غروی به اولین زنی تبدیل شد که بالاتر از تمامی رقبای خود به عنوان قهرمانی پرش با اسب کشور رسید. ویژه‌ترین خبر سال سوارکاری ایران دیروز منتشر شد: قهرمانی یک زن برای اولین بار در مسابقات پرش با اسب قهرمانی کشور. فائزه غروی در 37 سالگی توانست یک اتفاق بزرگ را رقم بزند و در حالی که فقط 2 سوارکار از 60 سوارکار حاضر در مسابقات کشوری را زنان تشکیل می‌دادند، بالاتر از رقبای خود به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

بعد از قهرمانی فائزه غروی در مسابقات پرش با اسب قهرمانی کشور، او در گفت‌و‌گویی در خصوص مسیر دستیابی به این موفقیت‌ها و اهداف آینده‌اش صحبت کرد: «من مثل خیلی دیگر از قهرمانان سوارکاری از کودکی به این رشته روی آوردم. شاید از 10، 11 سالگی به طور حرفه‌ای سوارکاری را شروع کردم و الان 37 ساله هستم و در طول این سال‌ها دائماً مشغول تمرین بودم. سال‌های زیادی است که در مسابقات مختلف شرکت می‌کنم، اما در این ورزش علاوه بر سوارکار، اسب هم بسیار مهم است. یک قهرمان نیاز به اسبی دارد که رو به جلو برود و باید در طول زمان اسب و سوارکار با یکدیگر هماهنگ شوند.»

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net