فرشاد دستمردی را بازداشت و پس از یک روز برابر بیمارستان دهدشت آزاد کردند

Print Friendly, PDF & Email

بخش حقوق

بنابرگزارش رسیده به رادیو زمانه فرشاد دستمردی، از بازداشت‌شدگان جنبش ژن، ژیان، ئازادی در ‌دهدشت، سی‌ام اردیبهشت ۱۴۰۳ هم‌زمان با اعلام خبر کشته‌شدن ابراهیم رئیسی، عضو هیئت مرگ با یورش ماموران امنیتی به منزلش بازداشت و پس از ۲۴ ساعت مقابل بیمارستان خمینی دهدشت رها می‌شود.

به گفته منبع آگاه زمانه:

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تعدادی از نیروهای امنیتی از بالای دیوار وارد منزل فرشاد دستمردی شده و هنگامی که خواهر او مانع از ورود آن‌‎ها به داخل منزل می‌شود، شروع به ضرب و شتم و پرت‌کردن او به گوشه‌‌ی حیاط می‌کنند.

این منبع در ادامه می‌گوید:

ماموران امنیتی وسایل الکترونیکی و تلفن‌های همراه تمامی اعضای خانواده دستمردی را ضبط کرده و او را هم با ضرب و شتم با خود بردند.

او درباره علت بازداشت فرشاد دستمردی می‌گوید:

ماموران امنیتی به فرشاد گفته بودند که او در حال تشکیل گروه برای سازماندهی اعتراضات در دهدشت است.

بنابر گفته این منبع نزدیک به خانواده دستمردی، پس از ۲۴ ساعت نیروهای امنیتی فرشاد دستمردی را با وضعیتی بسیار نامناسب در حالی که از شدت ضرب‌ و شتم توانایی راه رفتن را هم نداشت، مقابل بیمارستان خمینی دهدشت رها کرده‌اند.

وضعیت پای فرشاد دستمردی پس از بازداشت ۲۴ ساعته

نزدیکان فرشاد دستمردی در مورد وضعیت امنیت او ابراز نگرانی کرده‌اند. در حال حاضر وضعی جسمی فرشاد دستمردی مناسب نیست و تحت مداوا قرار گرفته است.

پیش از این فرشاد دستمردی یکبار در مهرماه ۱۴۰۱ در دهدشت بازداشت و به بند اطلاعات سپاه این شهر منتقل شد. او به مدت چهار ماه در انفرادی اطلاعات سپاه دهدشت محبوس بود. فرشاد دستمردی بار دیگر در مردادماه ۱۴۰۲ توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. او با وثیقه دو میلیاردی در بهمن ۱۴۰۲ از بازداشتگاه اطلاعات سپاه یاسوج آزاد می‌شود.

پس از مرگ ابراهیم رئیسی و هیئت همراه او موج بازداشت شهروندان در ایران شدت گرفته است.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net