66
تفاوت سبکیِ فاز جدید سینمای ایرانیِ راه یافته به مجامع فرانسوی، سبب شده است تا بسیاری بپندارند تفاوتی بنیادین در عرصه ی فیلمهای فستیوال پسند ایرانی رخ داده است: حالا با فیلمهای خوش ساخت و استانداردی مواجه ایم که بر خلاف جریان کیارستمی و مخملباف و مقلدان، نه در مناطق غیرشهری و استانهای عقب افتاده ی مرزی و کشورهای ویران همسایه، که در کلانشهرهای مرکزی ایران موضوع خود را دنبال میکنند و به جای روایاتی ساده و تک خطی، بر روایاتی پر پیچ وخم و دراماتیک تکیه میزنند. این جریان که (…)
–
2024/05