مسدودسازی سیم‌کارت فعالان در ایران

بر اساس گزارش‌ برخی از فعالین مدنی، روند قطع و مسدودسازی سیم‌کارت‌های فعالان کارگری، معلمان، خبرنگاران و هنرمندان، دست‌اندرکاران رسانه و سینما همچنان ادامه دارد.

درهمین خصوص ناهید خداجو، فعال کارگری در یادداشتی، این اقدام را روشی برای محرومیت شهروندان از حقوق اولیه و شکلی از «سرکوب خاموش» توصیف کرده است. نامبرده که در ۲۵ شهریور ۱۴۰۴ از زندان آزاد شده بود، اعلام کرد سیم‌کارت او دقیقاً یک ماه پس از فعال‌سازی مجدد، در ۱۳ آبان همان سال توسط نهادهای امنیتی مسدود شده است. به گفته او پیگیری‌هایش برای رفع این مسدودیت تا کنون بی‌نتیجه بوده و این اقدام عملاً راه انجام ساده‌ترین امور روزمره زندگی را بسته است. گفتنی است قطع خودسرانه ابزارهای ارتباطی، نقض مستقیم ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر است که حق کسب، دریافت و انتشار اطلاعات را بدون مرز برای همه انسان‌ها به رسمیت می‌شناسد.

0 FacebookTwitterWhatsappTelegramEmail

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net