معدن شازند دوباره ریزش کرد، دو کارگر همچنان زیر آوار هستند

Print Friendly, PDF & Email

بخش خبر

دیواره معدن شازند که روز گذشته ریزش کرده بود، ساعتی پیش دوباره دچار ریزش شد. در پی ریزش مجدد بخشی از دیواره معدن ساعت یازده و بیست دقیقه با دستور فرمانده میدان، محل کاوش و جستجوی مفقودین تخلیه شد. به گفته فرماندار شهرستان شازند موقعیت دو فرد زیر آوار مانده را یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌ تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، یکشنبه ۲۷ خرداد به دنبال وقوع حادثه ریزش کوه در محدوده معدن شماره ۵ شن و ماسه شهرستان شازند در منطقه پل دو‌آب استان مرکزی، چهار نفر شامل دو راننده کمپرسی و دو راننده بیل مکانیکی که در محل حادثه در حال کار بودند، زیر آوار ریزش کوه حبس شدند. پس از حادثه گروه‌های امدادی و سگ‌های زنده‌یاب به جستجوی منطقه پرداختند. جست‌وجوها کماکان ادامه دارد.

دوشنبه، لطف‌الله پرندین، فرماندار شهرستان شازند در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت که موقعیت دو کارگر محبوس شده دیگر از حادثه ریزش معدن مشخص شد. پرندین افزود:

با توجه به اینکه این دو نفر هنگام ریزش کوه با دو دستگاه بیل مکانیکی و کمپرسی در محل کار می‌کردند، با تجهیزات مختلف از بوی گازوئیل محل محبوس‌شدنشان مشخص شده است.

او در ادامه گفت که موقعیت این دو نفر بسیار حساس و نیازمند آواربرداری و بازگشایی مسیر به طول حدود ۲۰ متر است و چندین دستگاه بیل مکانیکی در محل مشغول فعالیت هستند.

Ad placeholder

بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز اعلام کرد با روشن شدن هوا عملیات نقطه‌زنی و سنداژ برای شناسایی محل دقیق مفقودین معدن شازند که از شب گذشته آغاز شده بود، شدت گرفته است.

بهنام نظری در گزارشی از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در مورد آخرین وضعیت جست‌وجوی دو تن از مفقودین حادثه ریزش معدن در شازند گفت:

حجم بالای آوار و وزن بالای سنگ‌های ریزش‌کرده که به بیش از ۳۰۰ تن می‌رسد کار جستجو و آواربرداری را سخت و دشوار کرده است.

معاون استاندار مرکزی با بیان اینکه بعید است مفقودین با این حجم آوار زنده مانده باشند، گفت که تلاش خواهند کرد که با کردن پیدا کردن مفقودین خانواده‌های آنها از دل نگرانی خارج شوند.

عصر یکشنبه علیرضا شهرجردی، مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان مرکزی مرگ دو تن از چهار کارگر محبوس شده در زیر آوار معدن شازند را تایید کرد.

مدیران دولتی یکشنبه گفتند که ۱۹ تیم امداد نجات برای یافتن کارگران به منطقه اعزام شدند. حجت‌الله کاظمی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی به فاصله کوتاهی پس از این حادثه گفت حدود چهار هزار تن سنگ بر روی کارگران ریخته شد.

او گفت چند تیم امداد و نجات از استان‌های قم و لرستان برای کمک به معدنچیان محبوس در زیر آوار به شازند اعزام شدند. مهدی هشترودی، دادستان عمومی و انقلاب شازند نیز به رسانه‌های داخلی ایران گفت که صاحب معدن با دستور قضایی بازداشت شده است.

ریزش معدن کرومیت روستای دهمورد بختگان: دو کارگر کشته و یک تن دیگر به شدت زخمی شد

سازمان پزشکی قانونی مرگ دو هزار و ۱۱۵ کارگر را بر اثر حوادث کاری در سال ۱۴۰۲ ثبت کرده است. معدنکاران از جمله کارگرانی هستند که قربانی سودجویی پیمانکاران و صاحبان معادن می‌شوند که برای سود بیشتر از تامین ابزار ایمنی استاندارد و رعایت اصول ایمنی سر باز می‌زنند. ۱۰ خرداد نیز دو کارگر معدن آبنیل در استان کرمان زیر آوار زغال‌سنگ حبس شدند. کارگران توانستند یکی از همکاران خود را زنده از زیر آوار بیرون بیاورند اما یک کارگر دیگر به نام «علی فروغی» در این حادثه جان باخت.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net