پلیس آلمان: یک ایرانی که با چاقو به مأموران حمله کرده بود، کشته شد

Print Friendly, PDF & Email

بخش خبر

پلیس آلمان دوشنبه ۱۱ تیر / یکم ژوئیه اعلام کرد که روز گذشته یکشنبه ۱۰ تیر / ۳۰ ژوئن در شهر «لاوف آن دِر پگنیتس» (Lauf an der Pegnitz) واقع در نزدیکی شهر نورنبرگ در ایالت بایرن، زمانی که سه مأمور پلیس در ایستگاه اتوبوس جنب ایستگاه قطار محلی از خودروی گشت خود پیاده می‌شدند یک مرد ۳۴ ساله ایرانی به آن‌ها با چاقو حمله کرده است.

براساس این گزارش یکی از مأموران پلیس که زن بود ابتدا شلیک هوایی کرده اما با متوقف نشدن فرد مهاجم مأمور پلیس به شکم او تیراندازی کرده و مهاجم بر اثر جراحات وارده در محل جان باخته است.

هایکه کولتزبوشر، از دادستانی نورنبرگ درباره در محل زندگی فرد مهاجم، انگیزه او از این اقدام و این‌که آیا پیش از این با پلیس مشکلی داشته یا خیر اطلاعاتی ارائه نکرد و تنها گفت باید تحقیقات در این زمینه انجام شود.

کولتزبوشر همچنین نگفت که پلیس چند گلوله شلیک کرده است. در یک ویدئوی ضبط شده توسط تلفن همراه که در اینترنت پخش شده است، سه مأمور پلیس مردی را که روی زمین دراز کشیده احاطه کرده‌اند. یک مأمور سلاحش را به سمت او نشانه می‌رود.

به‌گفته پلیس، سه مأمور پلیس بلافاصله کمک‌های اولیه را برای نجات مرد ارائه کرده‌اند و پزشک اورژانس بعداً به محل رسیده است اما نتوانستند او را نجات دهند. فرد کشته‌شده گذرنامه ایرانی داشت. پلیس زن و دو همکارش آسیبی ندیدند.

بعد از ظهر یکشنبه جشنی در شهر قدیمی «لاوف آن دِر پگنیتس» با حدود ۲۶ هزار نفر جمعیت برگزار می‌شد و بسیاری از بازدیدکنندگانِ این جشن در زمان حمله بیرون و در اطراف بودند. به‌گفته پلیس هیچ خطری برای مردم وجود نداشت. منطقه وسیعی از ایستگاه قطار محاصره شد و قطارهای محلی برای مدت طولانی حرکت نکردند.

در اواخر ماه مه گذشته نیز یک جوان ۲۵ ساله افغانستانی با چاقو به یک مأمور پلیس در مانهایم حمله کرد و او را کشت. او پنج نفر را هم با چاقو در میدان بازار مجروح کرد. یک مأمور دیگر به سوی مهاجم شلیک کرد. اکنون فرد مهاجم از جمله به اتهام قتل در بازداشت است.

در پی این رویداد در مانهایم دولت و پارلمان آلمان (بوندستاگ) بحث‌های گسترده‌ای درباره اخراج پناهجویانی که دست به اقدامات «تروریستی» و بزه‌کارانه می‌زنند، انجام دادند.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان در این‌باره گفت: «برای من روشن است افرادی که بالقوه تهدیدی برای امنیت آلمان محسوب می‌شوند باید به سرعت اخراج شوند که این شامل فرستادن افراد به افغانستان و سوریه نیز می‌شود.»

دولت آلمان از ۷ تیر / ۲۷ ژوئن نیز قانون جدید شهروندی را به‌اجرا گذاشت که سرنوشت متقاضیان را به پذیرش حق موجودیت حکومت اسرائیل گره می‌زند.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net