کارگران شهرداری ایرانشهر: «کسی صدای ما را نمی‌شنود»

Print Friendly, PDF & Email

بخش خبر

تعویق پرداخت دستمزد کارگران شهرداری‌ها ادامه دارد. کارگران شهرداری ایرانشهر ماه‌هاست که حقوق نگرفته‌اند و ادامه بی‌توجهی به وضعیت معیشتی آن‌ها، این کارگران را در برزخ میان ماندن و رفتن قرار داده است.

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گزارش کرده که عدم دریافت به موقع حقوق، چشم‌پوشی مسئولان شهری از پرداخت عیدی و سنوات و سایر مطالبات صنفی، ناتوانی شهرداری در پیگیری امور مغفول مانده نیروهای تحت قرارداد، کارگران شهرداری ایرانشهر را با شرایط نامناسب معیشتی روبه‌رو کرده است.

کارگران شهرداری ایرانشهر نیز طی ماه‌های اخیر بارها خواستار پرداخت حقوق‌های معوقه خود شدند. ایلنا به نقل از یکی از کارگران شهرداری ایرانشهر نوشت:

از اردیبهشت ماه سال جاری حقوق کارگران به تاخیر افتاده و کسی صدای ما را نمی‌شنود. حدودا دو ماه پیش یک ماه حقوق اردیبهشت ماه کارگران پرداخت شد. در حالی که نزدیک به چهار ماه دیگر هم طلبکاریم و با وجودی که در ماه پنجم سال به سر می‌بریم خبری از دادن یک نسخه از برگه قراردادها به کارگران نیست.

به گفته این کارگر شهرداری، مدیران شهری ایرانشهر به کارگران اهمیت نمی‌دهند: «ما مانده‌ایم و فشار کار. با وجود رسانه‌ای کردن چندین باره مشکلاتمان آیا سایر مسئولان و نهادهای مسئول همانند اداره کار ایرانشهر خبر دارند که ما جدا از طلب چهار ماهه حقوق حدودا ۱۵ تا ۱۶ سال است عیدی و سنوات دریافت نکرده‌ایم.» آنان‌ می‌پرسند: «آیا اداره کار خبر دارد شهرداری به بهانه کمبود منابع مالی، از پرداخت برخی مزایای قانونی کارگران همانند «حق تاهل» و…کوتاهی می‌کند؟»

کارگران چه باید بکنند؟ آقایان شهرداری در طول ۱۴ تا ۱۵ سال نمی‌توانستند راه‌حلی برای حل مشکلات پیدا کنند؟ عیدی، سنوات و سایر مزایایی که سال‌ها پیش باید می‌گرفتیم، امروز به چه دردمان می‌خورد؟

به گفته کارگران شهرداری ایرانشهر، بخش پرنگ مشکلاتشان در حوزه مسکن است و با این حداقل دریافتی‌ها دغدغه آن‌ها در بخش مسکن سال به سال پررنگ‌تر شده است.

این کارگران هم‌چنین می‌گویند که مدیران شهرداری ایرانشهر، موضوع را با ساده‌انگاری بسیار به «اوضاع اقتصادی مملکت» مربوط می‌دانند و می‌گویند که منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق نداریم!

پیش‌تر هم کارگران شهرداری ایرانشهر در گفت‌وگو با ایلنا گفته‌ بودند که علی‌رغم پیگیری‌های مکرر کارگران برای دریافت حقوق، مسئولان شهری پاسخ قانع‌کننده‌ای به درخواست‌های کارگران نمی‌دهند.

در سال جاری و گذشته کارگران این مجموعه چند بار به پرداخت‌نشدن حقوق اعتراض کردند و در نهایت اعلام کردند که مسئولان شهری وعده پیگیری مطالباتماتشان را داده‌اند.

آن‌ها پیش‌تر در اعتراض به این وضعیت به ایلنا گفته‌ بودند که در شرایط اقتصادی فعلی، حتی اگر کارگر دستمزد هم بگیرد، نمی‌تواند نیازهای ضروری خانوار را تامین کند چه برسد به کارگرانی که پرداخت دستمزدهایشان ماه‌ها به تعویق افتاده است:

کارگرانی که به مرور از این مجموعه بازنشسته می‌شوند امکان دریافت مطالبات بازنشستگی و حتی زمان اشتغالشان را ندارند به همین دلیل دست به شکایت می‌زنند با این وجود بازهم مطالباتشان وصول نمی‌شود.

پیش‌تر، کارگران شهرداری ایرانشهر که نسبت به فشارها و وضعیت تحمیل‌شده به آن‌ها کماکان اعتراض دارند، گفته بودند:

الان ۱۴ سال است که از شروع به کار ما در شهرداری می‌گذرد، اما شهرداری اعتقادی به پرداخت عیدی و سنوات ندارد. تا چه زمانی باید منتظر دریافت مطالبات خود بمانیم؟ ما حدود ۶۵۰ نفر کارگر هستیم که در مجموعه شهرداری‌ ایرانشهر مشغول به کار هستیم. این‌که به‌عنوان کارگر خدماتی و رفتگر همیشه حقوق و سایر مطالبات‌مان را با تأخیر چند ماهه می‌گیریم، بماند، حالا ۱۴ سال تمام است که منتظریم شهرداری، عیدی و سنوات ما را بپردازد.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net