۱۱۲ تن از معلمان و فعالان کارگری و مدنی در حمایت از کارزار نه به اعدام دست به اعتصاب غذا زدند

بخش کارگری

۱۱۲ نفر از معلمان شاغل و بازنشسته، فعالان کارگری و فعالان مدنی با اعلام حمایت از کارزار «نه‌ به اعدام» اعلام کردند روز جمعه ۶ بهمن/۲۶ ژانویه دست به اعتصاب غذای اعتراضی می‌زنند.

نام فعالانی چون اسماعیل عبدی، جعفر عظیم‌زاده و عاتکه رجبی در میان امضاءکنندگان این فراخوان دیده می‌شود.

در بخشی از این فراخوان آمده است:

ما جمعی از فرهنگیان کنشگر صنفی و فعالان کارگری در اعتراض به رویه‌های نادرست حاکمیت و بی‌عدالتی‌های گسترده، و همراهی با زنان پیشروی محبوس در زندان و فعالان مدنی و سیاسی که روز پنجشنبه ۵ بهمن اقدام به اعتصاب غذا کردند و باور عمیق به هشتگ «#نه_به_اعدام»، طبق اعلامیه حقوق بشر که معتقد بر آنست که انسان‌های بیگناه زیادی تا‌کنون قربانی اعدام شده که راه بازگشتی برای آن وجود ندارد […] در تاریخ ۶ بهمن ماه روز جمعه دست به اعتصاب غذا می‌زنیم.

فعالان ضمن اشاره به «ضرب و شتم‌های غیرانسانی و حکومتی» و «حبس و زندانی‌کردن زنان و مردان آزاده و سرافراز» از «معلمان اعتصاب‌کننده در شیراز و دیگر زندانیانی که برای شنیده شدن صدای آزادی‌خواهی‌یشان در اعتصاب غذا هستند» اعلام حمایت کردند.

بر مبنای این فراخوان، اعتصاب غذای جمعی بیش از ۱۰۰ امضاءکننده این بیانیه در جهت «تقویت یک روح جمعی واحد و نوعی تمرین برای مقاومت و رسیدن به آرمان‌های برابری‌خواهانه و رهایی‌بخش یاری‌رسان» و با مطالبه «لغو بی قید و شرط حکم اعدام به‌عنوان یکی از مبنایی‌ترین خواست‌ها در دادخواهی و آزادی خواهی» صورت می‌گیرد.

Ad placeholder

پیشتر بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی در کرمانشاه در تجمع مشترک خود که روز سوم بهمن برگزار شد نیز با اشاره به انتخابات مجلس آتی و «حاکمیت سرکوب و خشونت و فقر» بر ایران، به اعدام‌ها و «کشتن زندگی» ‌اعتراض کردند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی سحرگاه سه‌شنبه سوم بهمن محمد قبادلو، معترض بازداشتی و فرهاد سلیمی، زندانی سیاسی عقیدتی کُرد را اعدام کرد.

به‌دنبال این اعدام‌ها ۶۱ نفر از زنان زندانی سیاسی در زندان اوین اعلام کردند در اعتراض به اعدام جوانان و برای توقف اعدام، دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

اعتصاب غذای زندانیان و فعالان سیاسی در اعتراض به اعدام و برای توقف ماشین کشتار

صفحه اینستاگرام نرگس محمدی، زندانی سیاسی و برنده جایزه نوبل صلح ضمن اعلام این خبر نوشت: «زنان زندانی برای زنده نگه‌داشتن نام اعدام‌شدگان و برای زنده‌ماندن صدها انسانی که در زندان‌های جمهوری اسلامی در سراسر کشور در صف اعدامند، مقاومت خواهند کرد و روز پنجم بهمن‌ماه، اعتراض خود را با اعتصاب غذای دسته‌جمعی‌شان نشان خواهند داد.»

در این پیام از مردم خواسته شده بود تا صدای این زنان زندانی سیاسی علیه اعدام باشند.

به‌دنبال این فراخوان زینب جلالیان در زندان یزد، توماج صالحی در اوین، تعدادی از زندانیان سابق، خانواده‌های زندانیان و شماری از شهروندان معترض نیز روز پنج‌شنبه «علیه اعدام» دست به اعتصاب غذا زدند.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net