۱۲۰ هزار نفر باید منطقه کورسک روسیه را ترک کنند

Print Friendly, PDF & Email

خبر زمانه

به‌گفته مقامات محلی، به‌دلیل پیشروی نیروهای اوکراین در منطقه مرزی کورسک روسیه حدود ۱۲۰ هزار نفر مجبور به ترک روستاهای خود شدند.

الکسی اسمرنوف، فرماندار کورسک که دوشنبه ۲۲ مرداد / ۱۲ اوت از طریق ویدئو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه صحبت کرده بود، گفت: «۶۰ هزار نفر دیگر هنوز در مناطقی هستند که به‌دلایل امنیتی باید تخلیه شوند».

اسمرنوف آمار و ارقام بیشتری ارائه کرد که نشان‌دهنده گستردگی تهاجم اوکراین است؛ حمله‌ای که یک هفته پیش آغاز شد و همچنان ادامه دارد. او گفت «۲۸ شهرک به دست اوکراین افتاده و محل نگهداری حدود دو هزار نفر نامشخص است».

اسمرنوف افزود در نتیجه حملات نیروهای مسلح اوکراین به منطقه کورسک، ۱۲ غیرنظامی کشته و ۱۲۱ نفر زخمی شدند.

سرپرست فرمانداری کورسک با بیان این‌که «وضعیت در منطقه دشوار است»، افزود تخلیه مردم در شش منطقه کورسک که با اوکراین هم‌مرز است و همچنین دو منطقه در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای این منطقه، انجام می‌شود.

الکسی اسمرنوف همچنین توضیح داد که ارتش اوکراین در منطقه‌ای با عرض ۴۰ کیلومتر حدود ۱۲ کیلومتر در عمق خاک روسیه پیشروی کرده است.

در روزهای اخیر انتقادهای بسیاری از سوی شهروندان منطقه آسیب‌دیده روسیه مبنی بر این‌که سازمان‌دهی تخلیه افراد ضعیف است، صورت گرفته بود.

Ad placeholder

پوتین مذاکره را رد کرد

ولادیمیر پوتین از نیروهای مسلح کشورش خواست تا واحدهای اوکراینی را که به سمت منطقه کورسک پیشروی کرده‌اند از خاک روسیه عقب برانند.

پوتین گفت رهبری کی‌یف می‌خواهد با پیشروی در خاک روسیه موقعیت خود را در مذاکرات آینده تقویت کند. اما او مذاکره را رد کرد و گفت: «آیا می‌توان با افرادی مذاکره کرد که بی‌مهابا به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی حمله می‌کنند یا می‌خواهند نیروگاه‌های هسته‌ای را به خطر بیندازند؟»

پس از آتش‌سوزی در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا تحت اشغال روسیه، هر دو طرف یکدیگر را مقصر این آتش‌سوزی می‌دانند.

در پی حمله اخیر به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا، برج خنک‌کننده این نیروگاه بر اثر آتش‌سوزی آسیب دیده است. حمله به نیروگاه هسته‌ای موجب شد تا روسیه هزاران سرباز به منطقه کورسک اعزام کند.

آتش‌سوزی در این نیروگاه پس از مدتی کنترل شد و تشعشعات اتمی در سطح عادی گزارش شده است.

پوتین در ادامه سخنان خود افزود:

«ما می‌دانیم کی‌یف به تلاش برای بی‌ثباتی در مناطق مرزی فدراسیون روسیه، از جمله در منطقه برایانسک ادامه می‌دهد. اما دشمن پاسخ شایسته‌ای دریافت خواهد کرد و تمام هدف‌های روسیه به دست خواهد آمد.»

Ad placeholder

روسیه: پهپادهای اوکراینی سرنگون شدند

وزارت دفاع روسیه دوشنبه ۲۲ مرداد / ۱۲ اوت اعلام کرد که در حال دفع حملات اوکراین در داخل خاک روسیه است.

به‌گفته این وزارتخانه چندین تانک در طول شب منهدم شدند و پنج پهپاد بر فراز بلگورود و ۱۱ پهپاد بر فراز کورسک سرنگون شدند.

پیشروی اوکراین در منطقه کورسک بزرگترین پیشروی این کشور در خاک روسیه از زمان آغاز جنگ است. روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین حمله کرد و از آن زمان تا کنون بخش‌هایی از این کشور همسایه را اشغال کرده است.

اوکراین در جبهه‌های خود تحت فشار زیادی قرار دارد. این حملات در روزهای اخیر به ارتش اوکراین آزادی حرکت بیشتری داده و طرف روسی را با مشکلات غیرمنتظره‌ای مواجه کرده است.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net