وال استریت ژورنال: در جنگ اوکراین یک میلیون نفر کشته و مجروح شده‌اند

Print Friendly, PDF & Email

بخش خبر

تلفات انسانی جنگ در اوکراین مسئله‌ای مهم است اما برای مسکو و کی‌یف، شمار دقیق سربازان کشته‌شده در جنگ رازی کاملاً سر به مُهر است. با این حال، تحقیقات روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از آمار کلی یک میلیون کشته و زخمی از زمان شروع جنگ در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تاکنون، خبر می‌دهد.

این روزنامه با استناد به منابع محرمانه اوکراینی در مورد ارتش این کشور به تعداد ۸۰ هزار کشته و ۴۰۰ هزار مجروح در سال ۲۰۲۴ اشاره می‌کند.

در مورد ارتش روسیه، وال استریت ژورنال براساس گمانه‌زنی‌های سرویس‌های اطلاعاتی غربی بالاترین تلفات را ۲۰۰ هزار کشته و ۴۰۰ هزار زخمی عنوان کرده است.

اما فراتر از تلفات انسانی، وال استریت ژورنال بر پیامدهای جمعیت‌شناختی درازمدت جنگ در اوکراین تأکید کرده است.

یکی از انگیزه‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای حمله به اوکراین افزایش جمعیت روسیه بود. این روزنامه با استناد به سخنان ایوان کراستِف، دانشمند بلغاری علوم سیاسی و متخصص جمعیت‌شناسی اروپا، نوشته است که الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ به جمعیت این کشور ۲,۴ میلیون نفر افزود. کراستف به وال استریت ژورنال گفت:

برای پوتین که می‌خواهد از اوکراین و مردم آن در جهت تحکیم هسته اسلاوی روسیه استفاده کند، تغییرات جمعیتی اولویت دارد. اما از منظر اوکراین، این معضلی موجودیتی است: یک کشور پیش از آن‌که آینده خود را به خطر بیندازد تا چه حد می‌تواند چنین زیان‌هایی متحمل شود.

افزون بر سربازهایی که در جنگ اوکراین کشته شده‌اند، تلفات غیرنظامی نیز در این جنگ وجود دارد که آمار آن‌ همچنان ناشناخته باقی مانده است.

شش میلیون اوکراینی از کشور گریخته‌اند و مرگ‌ومیرهایی که مستقیماً به جنگ مربوط نیستند، بسیار بیشتر از شمار تولدها هستند. طی شش ماه اول سال ۲۰۲۴، در اوکراین تنها ۸۷ هزار تولد ثبت شد در حالی‌که تعداد مرگ‌ومیرها ۲۵۰ هزار مورد بود.

این گزارش می‌افزاید جمعیت اوکراین که در آغاز سال ۲۰۲۲ با احتساب کریمه به ۴۰ میلیون نفر می‌رسید، براساس برآوردهای دولت حاکم بر مناطق تحت کنترل کی‌یف، در حال حاضر بین ۲۵ تا ۲۷ میلیون نفر است.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net