سقوط آزاد کاراته در چین/دنیا مالی فرشته نجات؟

Print Friendly, PDF & Email

تیم ملی کاراته ایران که در سالیان اخیر همواره عملکرد خوبی از خود در آسیا نشان می‌داد، حال با مدیریت جدید نتوانسته موفقیت های سالیان گذشته خود را تکرار بکند و زمزمه هایی از تغییر مدیریت توسط وزیر ورزش به گوش می‌رسد.

به گزارش ایلنا، کاراته ایران در تاتامی قهرمانی آسیا سرش گیج رفت. درحالی که مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی چین برگزار شد، کاراته ایران هرچه طلا و نقره نگرفت، عوضش برنز باران شد. دستاورد ملی‌پوشان در این دوره از رقابت‌ها فقط یک طلا، یک نقره و 9 مدال برنز بود. در حالی که زمانی کاراته ایران در آسیا سروری می‌کرد حالا به لطف مدیریت سیدحسن طباطبایی هرچه جلو‌تر می‌رود، اوضاع به جای اینکه بهتر شود، بدتر می‌شود.

بعد از نتایج نامطلوب تیم ملی کاراته مردان در مسابقات قهرمانی جهان، شهرام هروی همچنان سرمربی ماند تا تیم ملی با همان فرمان به کارش ادامه دهد. پسران کومیته با فقط یک طلا توسط صالح اباذری ملی‌پوش وزن مثبت 84 کیلوگرم، تک نقره مهدی خدابخشی نماینده وزن منفی 84 کیلوگرم و برنز بهمن عسگری در وزن منفی 75 کیلوگرم و بهنام دهقان‌زاده کاراته‌کای منفی 55 کیلوگرم تاتامی چین را ترک کردند. 2 فینالیست و 4 مدال از 6 کاراته‌کای اعزامی را نمی‌توان نتیجه بدی دانست اما در حالی که کاراته ایران سالیان سال در آسیا سروری می‌کرد کسب فقط یک طلا در کومیته انفرادی مردان و ناکامی تیم ملی کومیته تیمی در رسیدن به طلا و بسنده کردن به برنز نشان‌دهنده این است که کاراته ایران از کورس آسیا عقب است و در ماراتنی که تیم‌های آسیایی این سال‌ها به سرعت پیشرفت کرده‌اند، ما هم به سرعت در حال پسرفت هستیم. تیم ملی زنان هم به لطف مدیریت طباطبایی از یک سوراخ دوبار گزیده شد. در حالی که با انتحاری رئیس فدراسیون و با تصمیمی اشتباه کادرفنی تیم ملی دختران قبل از قهرمانی جهان اخراج شدند، لیلا بهرامی به صورت موقت هدایت تیم را در تاتامی مجارستان برعهده گرفت که تیم با ناکامی مطلق مسابقات را ترک کرد.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net