بیمارستان گاندی تهران آتش گرفت

بخش خبر

به دنبال آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی در تهران، محمد‌اسماعیل توکلی، رئیس اورژانس تهران از آماده‌باش اورژانس خبر داد. رئیس بیمارستان گاندی هم گفت تخلیه بیمارستان آغاز شده و در صورت نیاز بیماران به بیمارستان‌های دیگر منتقل خواهند شد.

خبر وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران را عصر پنج‌شنبه ۵ بهمن جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران تأیید کرد. او گفت که ساعت ۱۹ وقوع آتش‌سوزی به آتش‌نشانی اطلاع داده شده است و آتش‌نشان‌ها در حال مهار آتش هستند.

ویدئو و تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی بیانگر گسترده بودن آتش‌سوزی است اما هنوز تلفات جانی این حادثه نامشخص است. پلیس در محدوده بیمارستان منع تردد اعلام کرد.

https://www.instagram.com/p/C2h5E0VJ2HC/

احسان مؤمنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران از مردم خواست که که از تردد غیرضروری و تجمع در اطراف محل حادثه و معابر پیرامونی آن خودداری کنند.

به دنبال این حادثه، رئیس بیمارستان گاندی از تخلیه بیمارستان خبر داد و گفت که کار تخلیه شروع شده است و در صورت نیاز بیماران به بیمارستان‌های دیگر منتقل خواهند شد.

شبکه خبر صدا و سیما ایران هم گفت که هنوز شمار تلفات این آتش‌سوزی گسترده نامشخص است. خبرنگاران حاضر در محل آتش‌سوزی گفته‌اند آتش‌نشانان شعله‌های حریق در تمامی طبقات به غیر از طبقه ۱۲ تا ۱۶ را مهار کرده‌اند.

آتش‌سوزی در بیمارستان خصوصی گاندی تهران پس از سلسله‌ای از هشدارها در سال‌های اخیر رخ می‌دهد.

حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خرداد ۱۴۰۱ گفته بود:

تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پایتخت که اخطار آتش‌نشانی دارند آنقدر زیاد است که اگر همه آن‌ها تعطیل شوند، درمان در تهران مختل خواهد شد.

آذر همان سال مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران گفت برای همه بیمارستان‌های ناایمن اخطار صادر شده است.

پنج‌شنبه پنجم بهمن جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی نیز گفت که پنج بار به بیمارستان گاندی هشدار خطر حریق داده شده بود:

تاکنون ۵ مرتبه به بیمارستان گاندی اخطار ناایمن بودن داده شده‌ بود. آبان ماه سال جاری آخرین باری بود که به این بیمارستان در جلسه کمیته ایمنی منطقه هشدار و اخطار دادیم و قول رفع ایرادات را داده بودند اما ترتیب اثر نداده اند.

نادیده گرفتن اخطار نهادهای نظارتی و رعایت نکردن استانداردهای ضروری در سال ۱۳۹۵ موجب آتش‌سوزی وسیع در ساختمان پلاسکو شد.

۱۹ دی سال جاری روزنامه شرق در گزارشی هشدار داده بود:

تهران پر از پلاسکوهایی است که هنوز نوبت ریزش آنها نرسیده است.

به‌روزرسانی: خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) در گزارشی اعلام کرد که هیچ یک از کادر درمان و بیماران در اثر این حادثه آسیبی ندیده اند.

این گزارش در صورت انتشار اطلاعات جدید به روز خواهد شد.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net