شهرداری تهران به قتل یک پاکبان در پل نیایش واکنش نشان داد

بخش خبر

به‌دنبال خبر انتشار قتل عامدانه یک پاکبان روی پل نیایش تهران، خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) روز سه‌شنبه یکم اسفند به نقل از عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران نوشت بخش حقوقی شهرداری پیگیر موضوع این قتل است.

سخنگوی شهرداری تهران وعده داد: «طبیعتاً دستگاه قضایی و مجموعه انتظامی این موضوع را بررسی خواهند کرد و شهرداری تهران نیز پیگیر حقوق کارکنان خود است.»

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران هم روز سه‌شنبه از این قتل اظهار بی‌اطلاعی کرد و تنها گفت:‌ «بنده اطلاعی از جزئیات حادثه ندارم اما در مجموع تأمین لباس‌های شبرنگ، کار در شب و ایمنی کار را برای آنها دنبال می‌کنیم.»

اظهاراتی که نشان می‌دهد شهرداری تهران برای این کارگران ابتدایی‌ترین تجهیزات مانند لباس کار ایمن را تأمین نکرده است.

هفته گذشته خبر قتل یک پاکبان روی پل نیایش تهران منتشر شد. روزنامه همشهری یکشنبه ۲۹ بهمن خبر این قتل را به‌همراه مصاحبه‌ای با فرد متهم به قتل منتشر کرد. طبق گزارش همشهری آنلاین این قتل ساعت ۲ بامداد بیستم بهمن، دو روز پیش از سالگرد انقلاب ۵۷ به پلیس تهران گزارش شده است. بررسی‌های پلیس حاکی از آن بوده که یک مرد ۲۰ ساله کارگر شهرداری شب حادثه به همراه همکارانش مشغول نظافت مسیر روگذر اتوبان نیایش بوده که راننده یک خودروی پژو او را از روی پل به پایین پرت می‌کند.

فرد متهم به قتل دستگیر شده است. او در اظهارات خود گفته که خیال می‌کرده کارگر شهرداری «قصد اهانت به پرچم‌های ۲۲ بهمن را دارد.»

همشهری به نقل از یکی از همکاران مقتول نوشت:

ما با پیمانکار شهرداری کار می‌کنیم و شب حادثه مشغول شستن و نظافت دیواره‌های روگذر بودیم. ناگهان خودروی پژو پرشیای مشکی مقابل‌مان توقف کرد. فکر نمی‌کردیم راننده جوان نقشه هولناکی در سر داشته باشد.

این کارگر افزود:

او ناگهان‌ از خودرو پیاده شد و به سمت‌مان آمد. بدون هیچ مقدمه‌ای با همکارمان گلاویز شد و بعد او را از بالای پل به پایین انداخت. ما فوراً به سمت او رفتیم تا مانع فرارش شویم اما قاتل ما را هم تهدید کرد و گفت اگر به دنبالش برویم، ما را هم به پایین پرتاب می‌کند. او سپس سوار ماشینش شد و با همراهانش فرار کرد. چند خودرو هم موقع عبور از زیر پل، جسد دوستمان را زیر گرفتند.

همشهری در ادامه این گزارش نوشت:

به دنبال این حادثه هولناک، قاضی محسن اختیاری بازپرس جنایی تهران دستور داد تا جسد به پزشکی قانونی انتقال یابد، دوربین‌های مداربسته مورد بازبینی قرار بگیرد تا با به دست آمدن شماره پلاک خودروی قاتل، ‌وی شناسایی و دستگیر شود تا انگیزه‌اش از این جنایت هولناک مشخص شود. جست‌وجو برای شناسایی و دستگیری راننده پژو نتیجه داد و ماموران موفق شدند ظهر شنبه وی را دستگیر کنند. او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و انگیزه عجیبی را پیش روی تیم جنایی قرار داد.

Ad placeholder

گرفتن جان یک انسان به‌خاطر «پرچم‌های ۲۲ بهمن»

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این قتل آن را نتیجه سیاست‌های جمهوری اسلامی برای دادن مصونیت به طرفداران خود و بازگذاشتن دست آن‌ها در اقدام‌های فراقانونی می‌دانند و می‌گویند این سیاست‌ها به چنین اقدام‌هایی جرئت می‌دهد.

همشهری در ادامه این گزارش عامل قتل کارگر شهرداری را یک مرد ۲۵ ساله و دارای مدرک لیسانس معرفی کرده است که «با پدرش در زمینه کارهای ساختمانی فعالیت دارد.»

او در خلال مصاحبه خود برخلاف اظهارات همکار مقتول ادعا کرده که از این‌که او یک کارگر پاکبان است بی‌خبر بوده و طبق «احساس مسئولیت شدید» با مقتول درگیر شده است. همشهری در گزارش خود به نقل از او نوشت:

پرچم‌ها به مناسبت ۲۲ بهمن برافراشته شده بود و من فکر کردم مقتول قصد اهانت به پرچم‌ها را دارد و می‌خواهد آن را از بین ببرد. حتی به پلیس هم زنگ زدم و موضوع را گزارش کردم. با این حال نتوانستم آرام بنشینم، از ماشین پیاده شدم و پس از درگیری با مقتول او را هل دادم که پرت شد پایین و جان باخت.

در آخرین بازدید از وبسایت همشهری – سه‌شنبه یکم اسفند – «اهانت به پرچم‌های ۲۲ بهمن» از این گزارش حذف شده و این اظهارات جایگزین شده است:

فکر کردم او قصد سرقت پرچم را دارد. نمی‌دانستم او برای نظافت آنجاست. من معمولاً هر تخلفی می‌شود به پلیس گزارش می‌کنم. مانند نمونه بارها دیده‌ام که افرادی صندوق صدقات خالی می‌کنند یا قصد سرقت لوازم داخل ماشین را دارند. یا با فردی درگیری شده‌اند،‌ هرچه ببینم فوراً به پلیس زنگ می‌زدم و موضوع را گزارش می‌کنم. در این مورد احساس مسئولیت شدیدی دارم. آن شب هم دو مرتبه به پلیس زنگ زدم اما تصمیم گرفتم خودم دست به کار شوم و به کارگر جوان تذکر بدهم که بی‌خیال سرقت شود.

او اما اذعان کرده که بعد از این‌که کارگر شهرداری از روی پل پایین افتاد درباره جان کارگر نگرانی نداشته و فکر کرده که کار سرقت او را ناتمام گذاشته است.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net