کارشناسان سازمان ملل ادعای تعرض جنسی اسرائیل به زنان فلسطینی را تأیید کردند

بخش خبر

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، هیئتی از کارشناسان سازمان ملل اعلام کرد شواهدی مبنی بر حداقل دو مورد تجاوز جنسی، در کنار چندین مورد تحقیر جنسی و تهدید به تجاوز در دست دارد.

ریم آلسالم، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان و دختران گفت میزان خشونت جنسی واردشده می‌تواند به مقدار قابل توجهی بیشتر از موارد مستند شده باشد. او با اشاره به اینکه یکی از دلایل تردید قربانیان در دادن گزارش تجاوز جنسی به دلیل ترس آن‌ها از انتقام‌جویی است، افزود «به همین خاطر احتمالاً برای مدتی طولانی از تعداد واقعی قربانیان اطلاع و آمار دقیقی نخواهیم داشت».

این گزارشگر سازمان ملل گفت در موج بازداشت‌های زنان و دختران فلسطینی، پس از حملات ۷ اکتبر، رویکردی سهل‌انگارانه نسبت به تعرض جنسی در بازداشتگاه‌های اسرائیل وجود داشت که میزان تهدیدات را بالا برد. آلسالم افزود: «به طور کلی، خشونت علیه زنان فلسطینی و تلاش برای سلب کیفیت‌های انسانی آن‌ها در طول جنگ توسط نظامیان اسرائیل عادی‌سازی شده است».

انجمن بحران تجاوز جنسی اسرائیل، در گزارشی استفاده از تجاوز به عنف و سایر آزارهای جنسی توسط مهاجمان حماس را «سیستماتیک و عمدی» اعلام کرده بود. تعرضاتی که آلسالم و دیگر کارشناسان سازمان ملل نیز آن را محکوم کردند و بعدتر موضوع گزارشی از سوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد خشونت جنسی، پرامیلا پَتن شد. آلسالم گفت هنوز نمی‌داند گزارش پتن اتهامات تعرض و تجاوز جنسی به زنان و دختران فلسطینی را نیز پوشش می‌دهد یا خیر، اما امیدوار است این موضوع را به زودی با او در میان بگذارد.

Gaza city | Perverts
Posted from 3 days ago on an Israeli soldier’s Instagram pic.twitter.com/rffEac9ko0

— Younis Tirawi | يونس (@ytirawi) February 12, 2024

از سوی دیگر، دولت اسرائیل اتهامات خشونت جنسی علیه زنان فلسطینی‌ را «ادعاهایی نفرت انگیز و بی‌اساس» خواند و آن‌ها را تماماً رد کرد. متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت دولت از این اتهامات آگاه بوده و از مقامات اسرائیلی درخواست کرده در این زمینه تحقیقات لازم را انجام دهند. میلر گفت:

من نمی‌توانم به طور مستقل گزارش‌ها را تأیید کنم. اما ما به صراحت گفته‌ایم که با غیرنظامیان و افراد بازداشت‌شده باید رفتاری انسانی، مطابق با قوانین بین‌المللی بشردوستانه شود. ما قویاً از اسرائیل می‌خواهیم که به طور کامل و شفاف اتهامات معتبر را بررسی کند و برای هرگونه پاسخگویی در مورد سوء استفاده‌ها و تخلفات اطمینان حاصل کند، این موضع ما خواهد بود.

کارشناسان سازمان ملل در گزارش خود که روز دوشنبه ۳۰ بهمن / ۱۹ فوریه ارائه شد، گفتند: «ما از گزارش‌های متعدد مبنی بر تعرض و تجاوز به زنان فلسطینی در حین بازداشت به شدت متأثریم، مواردی مانند برهنه کردن و تفتیش بدنی زنان توسط افسران مرد ارتش اسرائیل». کارشناسان مستقل نیز که از سوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل منصوب شده‌اند، گزارشی از عکس‌های تحقیرآمیز زندانیان زن فلسطینی تهیه کردند که توسط سربازان اسرائیلی گرفته و در اینترنت بارگذاری شده‌اند.

با توجه به تخمین‌های رسمی، تعداد کشته‌شدگان در غزه تا امروز به ۳۰ هزار نفر رسیده است و زنان و دختران در کشتار گسترده غیرنظامیان فلسطینی در امان نمانده‌اند. کارشناسان به گزارش‌هایی از کشته شدن خودسرانه زنان و دختران در غزه، حتی توسط اعضای خانواده‌شان نیز اشاره کردند. آن‌ها در بیانیه مشترک خود گفتند: «ما از گزارش‌هایی مبنی بر هدف‌گیری عمدی و کشتار غیرقانونی زنان و کودکان فلسطینی در مکان‌هایی که پناهنده شده‌اند یا در هنگام فرار آن‌ها شوکه شده‌ایم». طبق گزارش‌ها، برخی از آنها تکه پارچه سفیدی نیز در دست داشتند اما توسط ارتش اسرائیل یا نیروهای وابسته به آن کشته شدند.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net