مجازات اعدام:‌ شما چه فکر می‌‌کنید؟

Print Friendly, PDF & Email

بخش نظرسنجی

موضوع نظرسنجی جدید زمانه «مجازات اعدام» است.

◄ برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.

در‌حالی‌که مبارزه علیه اعدام در ایران طی سال‌های گذشته گسترده‌تر و منسجم‌تر شده و از مطالبه‌ لغو اعدام برای زندانیان سیاسی فراتر رفته است و معترضان خواستار لغو بی‌قید و شرط مجازات مرگ برای تمامی جرایم هستند، در یک بهت همگانی شریفه محمدی، فعال کارگری محبوس در زندان لاکان رشت، با حکم شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر به اتهام «بغی» به اعدام محکوم شد.

در فقه اسلامی، بغی به معنی خروج یا شورش علیه امام مشروع و حاکم اسلامی است؛ و در قانون مجازات اسلامی باغی کسی تعریف شده که علیه اصل و اساس جمهوری اسلامی ایران به طور مسلحانه قیام می‌کند. بهانه صدور این حکم، عضویت یک دهه قبل شریفه محمدی در «کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری» است که دادگاه رشت به شکل عجیبی آن را مرتبط به کومله دانسته است.

خبر صدور حکم اعدام برای شریفه محمدی موجی از خشم و اعتراض را برانگیخته است؛ همزمان خطر اعدام، بسیاری دیگر از زندانیان را نیز تهدید می‌کند.

نظر شما درباره مجازات اعدام چیست؟ در مورد جرم‌انگاری بر حسب اتهام‌هایی همچون «بغی»، «سب النبی» و … چه فکر می‌کنید؟ اصولا مواجهه با اخبار اعدام به شما چه حسی می‌دهد؟ و آیا فکر می‌کنید لغو مجازات مرگ در ایران یک مطالبه‌ سراسری است؟ برای پاسخ به این سوال‌ها در نظرسنجی زمانه شرکت کنید.

◄ برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.

تا عصر یکشنبه ۷ مرداد برابر با ۲۸ ژوئیه فرصت دارید در این نظرسنجی شرکت کنید.

پنل نظرسنجی «زمانه» می‌خواهد با رجوع مستقیم به شما دیدگا‌ه‌های مختلف‌تان را در مورد مسئله‌های مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بازتاب دهد.

پرسش‌ها و پیشنهادهای خود را از طریق panel@radiozamaneh.com با ما در میان بگذارید.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net