ویژه‌خواری هیئت مدیره بورس: ۱۰ میلیارد تومان وام با سود چهار درصد

Print Friendly, PDF & Email

بخش خبر

نزدیک به یک هفته پس از افشای پرداخت ۱۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به اعضای هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، وزیر اقتصاد و دارایی گفت که موضوع را «جهت بررسی سریع کارشناسی و اعلام نظر به بازرسی وزارتخانه ارجاع داده است».

او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت در دولت چهاردهم «برای حذف رانت‌ها» آمده‌اند و «اجازه ویژه‌خواری به هیچ‌کس نخواهند داد».

این نخستین واکنش دولت به نامه سازمان بازرسی است که ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ در رسانه‌های داخل ایران منتشر شد.

بر اساس این سند رئیس و چهار عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار تهران در تیر ۱۴۰۳، ۱۰۵ میلیارد ریال ــ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ــ وام قرض‌الحسنه با سود چهار درصد و دوره بازپرداخت ۱۰ ساله از منابع داخلی این سازمان به خودشان پرداخت کرده‌اند.

در متن نامه سازمان بازرسی به وزارت اقتصاد گفته شده که این تصمیم در «دوران گذار از دولت سیزدهم به چهاردهم» و در زمانی که «عملکرد کمتر از انتظار بوده»، اتخاذ شده و «دارای ابهام» است.

بر اساس این نامه با تصویب هیئت مدیره در خرداد ۱۴۰۳، مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان وام به مجید عشقی، رئیس هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و بیش از ۱٬۹ میلیارد تومان به علیرضا ناصرپور، رضا عیوض‌لو، مهرداد مسعودی‌فر و رضا فرج‌زاده دهکری پرداخت شده است.

اعضای هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در حالی پرداخت وام با بهره بانکی چهار درصد به خودشان را تصویب و اجرا کرده‌اند، که به گزارش رسانه‌ها بخش بزرگی از متقاضیان تسهیلات بانکی در ایران به دلیل مقررات سختگیرانه به وام بانکی دسترسی ندارند.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net