زبونی در دفاع از مردم غزه را با اقدامات نمایشی نمی توان پنهان کرد

سایت کومەلە

Print Friendly, PDF & Email

حمله موشکی نیروهای جمهوری اسلامی به چند نقطه مسکونی در شهر اربیل پایتخت حکومت اقلیم کردستان به عنوان یک حرکت غیرقابل توجیه و غیر قابل انتظار،بازتاب وسیعی در افکار عمومی داشت. عجیب تر آن که مرتبط کردن آن با رویداد  انفجار در مراسم سالگرد کشته شدن  قاسم سلیمانی بود. بلافاصله بعد از وقوع این حمله موشکی، سپاه پاسدارن « دون کیشوت وار» انگار به یک « پیروزی بزرگ» در یک « میدان نبرد» دست یافته است، طی 3 اطلاعیه پیاپی مسئولیت آنرا بر عهده گرفت.ارتباط بین انفجار کرمان و اقلیم کردستان ، آنهم بدون ارائه کوچکترین مدرک و شواهدی دقیقا مصداق آن شعر و ضرب المثل فارسی است که می گوید: « گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری» !همچنین در رابطه با ادعای جمهوری اسلامی که می گوید، مرکز فعالیتهای موساد ، سازمان جاسوسی اسرائیل را هدف قرار داده است،قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی دولت عراق، که خود عضوی از اتحاد حکومتی هوادار جمهوری اسلامی در عراق است، روز گذشته به همراه هیئاتی از جانب دولت عراق هنگام بازدید از خرابیهای ناشی از موشک پرانی جمهوری اسلامی به خبرنگاران گفت:«ما به همراه اعضای کمیته تحقیقات از منزل تاجری که شب گذشته در اربیل مورد هدف قرار گرفت، بازدید میدانی انجام دادیم و روشن شد که ادعا‌های مبنی بر هدف گرفتن مقر موساد، بی‌پایه و اساس است». البته قبل از هرکسی این خود جمهوری اسلامی است که بر بی اساس بودن ادعای خود واقف است.

چنین امری در تاریخ حیات جمهوری اسلامی بدون سابقه نیست . پیش از این نیز بارها به دنبال هر رویدادی که در آن ناتوانی رژیم در زمینه های امنیتی آشکار می شود، بگیر و ببندها را در داخل کشور گسترش می دهد، فشار در زندانها را تشدید می کند و جان عده ای را هم بدون کوچکترین ارتباطی با موضوع می گیرد. موضع و رفتار زبونانه جمهوری اسلامی در رابطه با جنایات ضد انسانی رژیم فاشیست و نژاد پرست اسرائیل در غزه بر کسی پوشیده نیست. اما کشتن اعضائ یک خانواده در اقلیم کردستان را با موشکهای بالستیک جز یک جنایت غیر قابل توجهی نام دیگری بر آن نمی توان نهاد و در سطح دیگری از نوع همان جنایات است.زبونی موضع جمهوری اسلامی در دفاع از مردم زجر دیده غزه را با اینگونه اقدامات نمایشی نمی توان از دید مردم هشیار پنهان کرد.

اما موضع دولت آمریکا هم در این مورد مهر بده و بستان های پشت پرده میان جمهوری اسلامی و آمریکا را برخود دارد. دقت در انتخاب جملات و کلماتی که  آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی  بیان می کنند، این واقعیت را  به روشنی نشان می دهند، وی می گوید: « ما موشک‌هایی را که به شمال عراق اصابت کرد، ردیابی کرده‌ایم. هیچ پرسنل یا تأسیسات آمریکایی هدف قرار نگرفته‌اند.نشانه‌های اولیه حاکی از آن است که این یک مجموعه حملات غیرمسئولانه و نادقیق بوده است.» این موضع ریاکارانه را در کنار این واقعیت بگذارید که دفاع ضد موشکی آمریکا مستقر در منطقه به سادگی می توانست موشک های جمهوری اسلامی را رد یابی و خنثی کند، اما هیچگونه عکس العملی در این زمینه از خود نشان نداد. همانگونه که دیدیم بی تفاوت از کنار حمله موشکی به دفاتر سازمانهای اپوزسیون کردستان ایران، گذشت. همه اینها در حالی است که آمریکا زبده ترین نیروها و پیچیده ترین تکنولوژی نظامی خود را در این منطقه مستقر کرده است.

در رابطه با رویدا روز گذشته در اربیل کمیته مرکزی موضع کومه له را طی اطلاعیه ای اعلام نمود. در این اطلاعیه آمده است:

«….سپاه پاسداران که رسما مسئولیت حمله موشکی به اربیل را بر عهده گرفت و ادعا کرد که گویا مکان جلسات و تجمع مخالفین جمهوری اسلامی در منطقه را هدف گرفته است. توجیهات جمهوری اسلامی در رابطه با حمله موشکی شب گذشته ، تکراری، بی پایه و برای همگان آشنا هستند. این نخستین بار نیست که جمهوری اسلامی هنگامیکه از اسرائیل ، داعش و یا آمریکا ضربه‌ای می‌خورد، به نمایش قدرت موشکی خود می‌پردازد و با انتخاب اهدافی آسان و در دسترس، تلاش می کند، ضعف خود را بپوشاند.» …کمیته مرکزی کومه‌له، حمله جنایتکارانه شب گذشته به شهر اربیل را به شدت محکوم می‌کند و خواهان آن است که جامعه بین المللی با پاسخ قاطعانه خود به رژیم ایران اجازه ندهد که هر بار این چنین بی‌پروا جان انسان‌ها را به ابزاری برای پوشاندن ضعف و بی‌کفایتی خود در داخل و خارج کشور، تبدیل کند.

برگرفتە از سایت کومەلە

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net