اتفاقی جالب در فوتبال/ نام مادران پشت پیراهن بازیکنان

Print Friendly, PDF & Email

بازیکنان تیم فوتبال آ.ث میلان به مناسبت روز جهانی مادر با پوشیدن پیراهن هایی که نام خانوادگی مادرشان روی آن چاپ شده بود، به میدان رفتند.

به گزارش ایلنا، در آخر هفته روز مادر، برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایتالیا، بازیکنان میلان به جای نام‌های همیشگی خود، با نام خانوادگی مادرانشان به میدان رفتند تا توجه‌ها را به حق هویت شخصی برای هر فردی جلب کنند. دادگاه قانون اساسی ایتالیا در تاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۲۲ قانونی را که اجبار به داشتن نام خانوادگی پدر را تبعیض‌آمیز می‌دانست لغو کرد. از تاریخ ۱ ژوئن همان سال، طبق قوانین ایتالیا، هر دو والدین حق انتخاب نام خانوادگی فرزندان خود را به عنوان عنصری اساسی از هویت شخصی آنها دارند.

پیراهن‌های ویژه که نام خانوادگی مادران بازیکنان را نشان می‌دهد، توسط تیم اصلی مردان در روز شنبه ، در بازی خانگی مقابل کالیاری پوشیده شد. باشگاه کالیاری همراه با پنج باشگاه دیگر سری آ با اشتیاق به این ابتکار عمل پیوستند. این پیراهن‌ها مانند هر بازی دیگری در MatchWornShirt به مزایده گذاشته می‌شوند و بخشی از عواید آن به Fondazione Milan اهدا می‌شود – در این مناسبت، این کمک مالی از پروژه "هدفی برای رویا" که به توانمندسازی زنان از طریق ورزش در پاکستان اختصاص یافته، حمایت می‌کند. تیم اصلی زنان نیز در بازی خارج از خانه مقابل ناپولی در روز یکشنبه ۱۲ می، نام خانوادگی مادران خود را بر تن کردند.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net