حملات همزمان اسرائیل به اردوگاه جبالیا در شمال و رفح در جنوب غزه

Print Friendly, PDF & Email

بخش خبر

ساکنان و رسانه‌های غزه گفتند که تانک‌های اسرائیلی، تحت پوشش آتش شدید از هوا و زمین، روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت/ ۱۳ مه با سرعت بیشتری به سمت اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه پیشروی کردند. این در حالی است که حملات هوایی به رفح در جنوب غزه هم ادامه دارد.

در جبالیا، تانک‌ها در تلاش بودند تا به سمت قلب اردوگاه، بزرگ‌ترین اردوگاه از هشت اردوگاه تاریخی پناهندگان غزه، پیشروی کنند. ساکنان محلی گفتند که گلوله‌های تانک در مرکز اردوگاه فرود آمد و حملات هوایی تعداد زیادی از خانه‌ها را ویران کرد.

نظامیان اسرائیلی صدها فلسطینی را که در پناهگاه‌ها اسکان داده بودند مجبور به ترک آن‌جا کردند.

در رفح، در نزدیکی مرز با مصر، اسرائیل بمباران‌های هوایی و زمینی را در مناطق شرقی شهر افزایش داد.

ساکنان می گویند که تانک‌های اسرائیلی اکنون در شرق جاده صلاح الدین مستقر هستند که بخش شرقی شهر را به دو نیم می‌کند. ساکنان افزودند که بخش شرقی رفح همچون «شهر ارواح» شده است.

شاخه مسلح حماس اعلام کرد که جنگجویان آنها در یکی از خیابان‌های شرق رفح و در شرق جبالیا با نیروهای اسرائیلی درگیر شده‌اند.

در اسرائیل، ارتش چندین بار آژیر خطر را در مناطق نزدیک غزه به صدا درآورد و در مورد پرتاب احتمالی راکت و یا خمپاره از سوی فلسطینیان هشدار داد.

اواخر روز شنبه ارتش اسرائیل گفت حمله مجددشان به جبالیا برای جلوگیری از «احیای قابلیت‌های نظامی حماس در غزه» انجام می‌شود.

ساعد، ۴۵ ساله، ساکن جبالیا، روز یکشنبه از طریق یک اپلیکیشن چت به رویترز گفت: «آن‌ها همه جا را بمباران می‌کنند، از جمله به مدارسی که محل اسکان افرادی است که خانه‌های خود را از دست داده‌اند. جنگ در حال شروع مجدد است، در جبالیا این گونه به نظر می‌رسد».

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه هشدار داد که اسرائیل در معرض خطر مواجهه با شورش در غزه بدون طرح پس از جنگ برای غزه است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، تعداد کشته‌شدگان حملات نظامی اسرائیل در غزه از مرز ۳۵ هزار فلسطینی گذشته است. این حملات سراسر غزه را ویران کرده و باعث یک بحران انسانی عمیق شده است.

این جنگ با حمله حماس به جنوب اسرائیل در ۷ اکتبر آغاز شد که بر اساس آمار اسرائیل، حدود ۱۲۰۰ نفر کشته و بیش از ۲۵۰ نفر گروگان گرفته شدند.

اسرائیل می‌گوید ۶۲۰ سربازش در این درگیری‌ها کشته شده‌اند که بیش از نیمی از آنها در حمله اولیه حماس کشته شده‌اند.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net