حمله به شبه‌نظامیان وابسته به سپاه قدس در بغداد- سه فرمانده جنبش النجباء کشته شدند

Print Friendly, PDF & Email

بخش خبر

در یک حمله پهپادی و موشکی به ساختمان یکی از گروه‌های حشد‌الشعبی عراق تعدادی کشته و مجروح شدند. منابع پلیس و امنیتی به رویترز گفتند که در حمله پهپادی روز پنجشنبه ۱۴ دی/ ۴ ژانویه به مقر جنبش النجباء در شرق بغداد، حداقل سه عضو این گروه کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

منابع پلیس و شاهدان عینی گفتند که حداقل دو موشک به ساختمان مورد استفاده گروه النجباء اصابت کرد. رهبر این گروه روز گذشته در تهران وعده داده بود که حمله به تمامی نقاط اسرائیل را تشدید می‌کند و به حضور آمریکا در سوریه و عراق پایان می‌دهد.

یک سخنگوی گروه گفت که سه نفر از اعضای این گروه از جمله یک فرمانده النجباء کشته شدند. این سخنگو، آمریکا را به انجام این حمله متهم کرد.

پلیس عراق و منابع امنیتی گفتند که اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چه کسی ممکن است این حمله را انجام داده باشد در اختیار ندارند.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران که اخبار گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به سپاه قدس را به صورت مفصل پوشش می‌دهد هم از بیانیه جنبش النجباء درباره این رویداد خبر داد.

در این بیانیه آمده است که «فرمانده عملیات تیپ ۱۲حشد الشعبی و معاون او که دو تن از فرماندهان جنبش النجباء به شمار می‌آیند در حمله آمریکایی به شهادت رسیدند.»

در بخش دیگری از این بیانیه هم آمده است که طالب مشتاق السعیدی (معروف به ابو تقوی) از فرماندهان النجباء در این حمله کشته شده است. طالب السعدی معاون فرمانده عملیات کمربند امنیتی بغداد در حشد الشعبی دیگر کشته این رویداد بود.

Ad placeholder

تیپ ۱۲ حشد الشعبی متشکل از نیروهای شبه‌نظامی النجباء است. النجباء رابطه بسیار نزدیکی با سپاه قدس دارد و نیروهایش در برخی حمله‌های نظامی سپاه قدس در سوریه مانند عملیات حلب نقش داشتند.

این گروه از جمله گروه‌هایی است که پس از آغاز جنگ غزه اعلام کرد که برنامه اصلی آن‌ها حمله مستقیم به پایگاه‌های آمریکایی با هدف خروج آن‌ها از عراق و سوریه است.

النجباء دست‌کم مسئولیت یک حمله موشکی به بندر ایلات اسرائیل در روز ۲۳ آبان ۱۴۰۲ را هم بر عهده گرفته است. النجباء می‌گوید در همکاری با دیگر گروه‌های «مقاومت» نخواهند گذاشت که اسرائیل به حملاتش به مردم غزه ادامه دهد.

پیش از این اکرم ‌الکعبی، رهبر این گروه به خبرگزاری فارس وابسته به سپاه گفته بود که قاسم سلیمانی موسس این نیرو در عراق بوده است.

روز گذشته نیز اکرم‌ الکعبی که برای مراسم سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی به تهران سفر کرده است در یک مراسم رسمی گفت که او با قاسم سلیمانی عهد بسته که تا آخر با آمریکا و اسرائیل بجنگد. او در مورد فعالیت‌های اخیر گروهش هم گفت که از ابتدای جنگ غزه آن‌ها ۱۰۰ عملیات علیه آمریکا و اسرائیل را رهبری کرده‌اند.

ماه گذشته، ایالات متحده حملات هوایی تلافی‌جویانه‌ای را در عراق انجام دادند که به کشته شدن تعدادی از شبه‌نظامیان منجر شد. آن عملیات پس از یک حمله پهپادی شبه‌نظامیان همسو با ایران انجام شد که منجر به زخمی‌شدن جدی یک سرباز آمریکایی و جراحات جزئی دو نفر دیگر شد.

ارتش آمریکا از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ماه اکتبر حداقل ۱۰۰ بار در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفته است که معمولاً با ترکیبی از راکت‌ها و پهپادهای تهاجمی انتحاری انجام می‌شود.

Ad placeholder

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net