در حملات اسرائیل به کرانه باختری چند فلسطینی کشته شدند

Print Friendly, PDF & Email

بخش خبر

در ادامه حملات اسرائیل به کرانه باختری، دست‌کم پنج فلسطینی کشته شدند. این حملات خشونت‌‌بار به عزون و جنین صورت گرفت.

به‌گزارش شبکه الجزیره ارتش اسرائیل یک فلسطینی دیگر را در کرانه باختری کشت و مجموع کشته‌های شب گذشته و صبح امروز، سه‌شنبه ۱۲ دی / ۲ ژانویه در این منطقه به پنج نفر رسید.

افزون بر چهار فلسطینی که در عزون، واقع در شمال کرانه باختری کشته شدند، ارتش اسرائیل اعلام کرد نیروهایش مردی را که در جریان یورش به قلقیلیه (کرانه باختری) به سوی آن‌ها تیراندازی کرده بود، به ضرب گلوله کشتند.

الجزیره نوشته است که نیروهای اسرائیلی جسدهای این فلسطینی‌ها را با خود بردند. بنا به این گزارش از ۷ اکتبر تاکنون، ۴۶ جسد توسط اسرائیلی‌ها مخفی شده است.

حملات به جنین، مرکز مقاومت فلسطینی‌ها، عملاً هر شب صورت می‌گیرد.

نیروهای امنیتی اسرائیل از ۷ اکتبر حملات مرگبار خود را در سراسر کرانه باختری افزایش داده‌اند. از آن زمان تاکنون بیش از ۳۲۰ فلسطینی شامل ده‌ها کودک در حملات ارتش و شهرک‌نشینان به این منطقه کشته شده‌اند.

بمباران شدید مرکز غزه و خان‌یونس

در طول شب گذشته و ساعات نخستین صبح سه‌شنبه اسرائیل به منطقه مرکزی غزه و همچنین به خان‌یونس حملات شدیدی انجام داد. الجزیره از انفجارهای مهیب در خان‌یونس و اردوگاه‌های آوارگان در بخش مرکزی غزه گزارش داده است.

شدت بمباران و تخریب بسیاری از جاده‌ها و زیرساخت‌ها سبب شد تا آمبولانس‌ها نتوانند به نقاط مورد نظر بروند و مردم را به بیمارستان‌ها انتقال دهند.

هزاران فلسطینی که به اجبار به جنوب غزه رفته‌اند، مجبورند در شرایط نامناسب، در چادرهای پلاستیکی و نایلونی زندگی کنند. هوا رو به سردی است و باران شدیدی می‌بارد.

آن‌ها نه وسایل گرم‌کننده، نه لباس مناسب و نه پتو دارند و بیماری‌های واگیردار در حال گسترش است.

روز گذشته در حملات هوایی اسرائیل به دیرالبلاح در مرکز غزه ۱۵ فلسطینی کشته شدند.

بر مبنای گزارش خبرگزاری رویترز اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد که سربازانش روز گذشته ده‌ها شبه‌نظامی را در شمال نوار غزه کشته‌اند و هواپیماها و تانک‌هایش حملات خود را در جنوب غزه افزایش داده‌اند. ارتش گفت نیروهای اسرائیل در منطقه جبلیه ده‌ها شبه‌نظامی را کشته‌اند.

ارتش اسرائیل همچنین گفت سربازانش سلاح‌هایی را در خان‌یونس و مدرسه سازمان ملل در البریج کشف و منهدم کرده‌اند.

کاهش نیروهای اسرائیل در شمال غزه

پیش از این ارتش اسرائیل اعلام کرده بود کنترل کامل بخش‌هایی از شمال غزه را در دست دارد و اکنون در حال خارج کردن نیروهایش از شمال غزه است.

یک مقام اسرائیلی به «نیوزویک» گفت اسرائیل پنج تیپ از نیروهای خود را از غزه بازمی‌گرداند تا از یک سو هدفمندتر علیه حماس وارد عمل شود و از سوی دیگر بتواند نیروهای ذخیره خود را به زندگی غیرنظامی بازگرداند تا به اقتصاد کشور کمک شود. همچنین گروهی از این نیروها آماده جنگ احتمالی در جبهه دوم علیه حزب‌الله لبنان می‌شوند.

این مقام اسرائیلی، نابودی حماس را همچنان هدف عملیات اسرائیل در غزه عنوان کرد.

به‌گزارش رویترز، این تغییرات ظاهراً در راستای فشارهای ایالات متحده آمریکا به اسرائیل برای بازنگری در تاکتیک‌های نظامی و اقدامات بیشتر برای محافظت از غیرنظامیان در غزه است.

بازگشت فلسطینی‌ها به شمال غزه

هزاران فلسطینی پس از بازگشت شماری از نیروهای اسرائیلی از شمال غزه در حال بازگشت به این منطقه‌اند.

یک زن فلسطینی پس از بازگشت به الجزیره گفت: «مردم این‌جا روی آوارهایی که بوی خون و مرگ می‌دهند می‌نشینند و می‌خوابند. در این‌جا کشتار زیادی شده است.»

یک زن دیگر گفت با وجود کمبود غذا و آب تمیز، «هرگز» شمال غزه را ترک نخواهد کرد.

بمباران اسرائیل بخش زیادی از غزه را به ویرانه تبدیل کرده است، نزدیک به ۲۲ هزار فلسطینی در این حملات کشته شده و ۲,۳ میلیون نفر جمعیت غزه وارد یک فاجعه انسانی شده‌اند. تلاش‌های برای آتش‌بس همچنان ناکام مانده و مقام‌های اسرائیلی می‌گویند که این تهاجم ماه‌ها طول خواهد کشید.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net