رئیس سابق کمیته داوران در پیوند با «فساد بزرگ» در فوتبال ایران بازداشت شد

Print Friendly, PDF & Email

بخش خبر

خداداد افشاریان، رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در رابطه با پرونده فساد بزرگ مالی در باشگاه مس رفسنجان بازداشت شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) چهارشنبه ۱۶ خرداد با انتشار این خبر نوشت:

پس از بررسی پرونده مربوط به پرداخت رشوه از سوی باشگاه مس رفسنجان به برخی مدیران فوتبال، حالا خبر رسیده یکی از متهمان پرونده بازداشت شده است.

بنا به این گزارش، شنبه ۱۲ خرداد جاری پنج متهم پرونده به دادگاه احضار شده و توضیحات خود را ارائه کرده‌اند.

این پرونده مربوط به فعالیت‌های باشگاه مس رفسنجان در فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ است. مس رفسنجان آن زمان در لیگ دسته اول حضور داشت و در همان سال به لیگ برتر صعود کرد. با افشای فساد مالی در این باشگاه، خداداد افشاریان و سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر فوتبال ایران برکنار شدند.

از پژمان راهبر سردبیر وب‌سایت ورزش۳، مجید زین‌الدینی مدیر عامل سابق مس، علی علیزاده سرپرست سابق مس و محمد ربیعی سرمربی سابق مس هم به‌عنوان متهمان این پرونده نام برده شده است.

پیش از این، محمد مهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش در مجلس دوازدهم درباره این پرونده گفته بود:

شنیده‌ایم مبلغ فساد تقریباً ۲۰۰ میلیارد تومان است، اما نمی‌توانم آن را تأیید تا تکذیب کنم.

روزنامه ایران ورزشی هم نوشته بود:

در جریان بررسی اسناد مالی یکی از باشگاه‌های شناخته‌شده لیگ برتر سند مربوط به خرید تعداد قابل توجهی سکه طلا کشف می‌شود (…) پس از احضار مدیر باشگاه کاشف به‌عمل می‌آید این حجم از سکه طلا برای مصارف مرتبط با تیم خریداری نشده بلکه هدف از خرید سکه‌ها چیز دیگری بوده است.

در سال‌های گذشته یکی از اعضای بلندپایه کادر فنی باشگاه مس نیز سهم به‌سزایی در دریافت مبلغ‌های کلان داشته است که پس از جدایی مدیرعامل وقت در آن باشگاه خیلی زود تصمیم به جدایی از تیم خود گرفت.

موضوع این پرونده به کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز کشیده شد و این نهاد بین‌المللی با نام بردن از خداداد افشاریان و سهیل مهدی خواستار رسیدگی به پرونده مس رفسنجان شد.

اکنون این احتمال وجود دارد که افشای این پرونده و بازداشت رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال موجب شود که باشگاه مس رفسنجان که در لیگ برتر باقی مانده است با تصمیم کمیته انضباطی به لیگ‌های رده پایین‌تر سقوط کند.

جمهوری اسلامی که ۴۵ سال پیش با شعار حمایت از مستضعفان و مبارزه با فساد اقتصادی روی کار آمد، دچار فساد نظام‌مند شده و هر چند وقت یک‌بار پرونده‌ یکی از این فسادها منتشر می‌شود؛ از فاضل خداداد با اختلاس ۱۲۳ میلیارد تومانی تا زمین‌خواری کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، از فساد پتروشیمی و بانک‌ها گرفته تا چای دبش و کوروش کمپانی و باشگاه مس کرمان.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net