سربازان اسرائیلی بیمارستان الشفا در غزه را در دریای آوار ترک کردند

Print Friendly, PDF & Email

بخش خبر زمانه

ارتش اسرائیل روز دوشنبه ۱۳ فروردین/ یکم آوریل اعلام کرد که نیروهایش پس از یک عملیات دو هفته‌ای از بیمارستان الشفا در شهر غزه عقب‌نشینی کرده و زمینی سوخته از ساختمان‌های ویران شده و اجساد فلسطینی‌ها را که در خاک پراکنده شده‌اند، پشت سر گذاشتند.

ارتش اسرائیل گفته است که صدها مرد مسلح را در درگیری در منطقه بیمارستان کشته و بازداشت کرده و اسلحه و اسناد و مدارک اطلاعاتی را نیز به دست آورده است. حماس و کادر پزشکی حضور مسلحانه مبارزان فلسطینی در بیمارستان‌ها را تکذیب می‌کنند.

سخنگوی سازمان اورژانس غیرنظامی غزه گفت:

نیروهای اسرائیلی دو نفر را اعدام کردند و اجساد آنها در محوطه بیمارستان با دستبند پیدا شد. آن‌ها از بولدوزر برای کندن محوطه مجتمع و نبش قبر اجساد مدفون استفاده کردند.

رویترز در گزارشش از این رویداد نوشت که نتوانست ادعای اعدام‌ها را تأیید کند و ارتش اسرائیل هم به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی اجساد فلسطینی‌هایی را نشان می‌دهد که برخی از آنها با پتوهای کثیف پوشیده شده بودند، که روی زمین در اطراف بدنه سوخته ساختمان بیمارستان که بسیاری از دیوارهای بیرونی آن ویران شده‌اند، پراکنده شده بودند.

عادله خدر، مدیر منطقه‌ای صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در خاورمیانه به کشته شدن کودکان غزه‌ای اشاره کرد و گفت غزه فقط یک بحران انسانی نیست، بلکه یک بحران اخلاقی است. او گفت که این آزمایشی برای انسانیت و توانایی ما برای نجات جان کودکان است.

اسرائیل می‌گوید که عملیات در داخل الشفا «با مراعات برنامه جلوگیری از آسیب به غیرنظامیان، بیماران و تیم‌های پزشکی» انجام شده است.

صبح دوشنبه مقاومت اسلامی در عراق هم گفت که شهر ایلات اسرائیل را هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی در عراق، گروه شبه‌نظامی عراقی وابسته به سپاه قدس، مسئولیت حمله پهپادی به شهر ایلات اسرائیل را برعهده گرفت.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «با استفاده از سلاح‌های مناسب» به یک «هدف حیاتی» در اسرائیل حمله کرده است و جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

ارتش اسرائیل اوایل صبح دوشنبه اعلام کرد که یک شی پرنده که از شرق اسرائیل پرتاب شده بود به ساختمانی در ایلات اصابت کرد و آژیرها در جنوبی‌ترین شهر به صدا درآمدند اما هیچ رهگیری توسط پدافند هوایی صورت نگرفت.

ایلات در جریان جنگ اسرائیل در غزه، بارها مورد حملات موشکی و پهپادی جنبش حوثی‌های وابسته به ایران در یمن قرار گرفته است.

در رویدادی دیگر پلیس اسرائیل گفت که خواهر ۵۷ ساله اسماعیل هنیه، رهبر حماس را در چارچوب تحقیقات در جنوب اسرائیل دستگیر کرده است.

صباح عبدالسلام هنیه، شهروند اسرائیلی، به عنوان بخشی از تحقیقات، که آژانس امنیتی اسرائیل، شین بت، نیز درگیر آن است، در شهر تل شوا بازداشت شد.

یک سخنگوی پلیس اسرائیل گفت که او «مظنون به ارتباط با عوامل حماس و تحریک و حمایت از اقدامات تروریستی در اسرائیل است».

پلیس گفت که «اسناد، تلفن‌ها، سایر یافته‌ها و شواهدی که او را به ارتکاب جرائم امنیتی جدی علیه دولت اسرائیل مرتبط می‌کند» در خانه‌اش پیدا کرده است.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net