فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ برتر فوتبال بازداشت شد

Print Friendly, PDF & Email

بخش خبر

یک مدیر فوتبالی دیگر در ارتباط با پرونده فساد در لیگ برتر مردان بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری‌های داخلی ایران، در ادامه رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال، فریبرز محمودزاده بازداشت شد. محمودزاده در دوره ۱۳۹۸-۱۳۹۹ که مس رفسنجان به لیگ برتر صعود کرد، مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال ایران بود.

او پیش از اینکه بازداشت شود مسئولیت کمیته نقل و انتقلات سازمان لیگ برتر فوتبال مردان را برعهده داشت و همزمان با حکم مهدی تاج «مسئول پیگیری‌های ویژه حقوقی فدراسیون فوتبال» بود.

محمودزاده بنا بر گزارش رسانه‌ها در ارتباط با پرونده فساد در مس رفسنجان بازداشت شده است. سهیل مهدی، رئیس سازمان لیگ برتر هم در مظان اتهام قرار دارد و به همین دلیل مجبور به کناره‌گیری از مقام خود شد.

مس رفسنجان آنگونه که خبرگزاری‌های داخلی گزارش کرده‌اند در مسابقات لیگ دسته اول و لیگ برتر به برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ برتر و داوران رشوه پرداخت کرده است. هنوز جزئیات دقیق رشوه پرداخت شده و رقم فساد مالی صورت گرفته فاش نشده است. فدراسیون فوتبال ادعا می‌کند رقم فساد بزرگ نیست در حالی که برخی رسانه‌ها و مدیران پیشین از جابجا شدن حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داده‌اند.

پس از بازداشت خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اخبار تایید نشده‌ای مبنی بر صدور قرار بازداشت برای پژمان راهبر، سردبیر سایت ورزش سه، یک عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، دو مجری برنامه‌های ورزشی صدا و سیما و محمد ربیعی، سرمربی پیشین مس رفسنجان منتشر شد.

مقام‌های قضایی احضار برخی از این افراد را تایید کردند. همزمان با این اخبار، رسانه‌های نزدیک به نهادهای امنیتی گفتند احتمال می‌رود افراد بیشتری در ارتباط با فساد در فوتبال مردان بازداشت شوند.

آنچه که تا به حال مشخص است علاوه بر مس رفسنجان، سه باشگاه دیگر که به شرکت‌های صنعتی وابسته‌اند نیز با اتهام مشابه‌ای روبرو هستند. هنوز به صورت رسمی نام این سه باشگاه اعلام نشده است اما از گل‌گهر سیرجان که تا یک سال قبل امیر قلعه‌نویی سرمربی کنونی تیم ملی هدایت آن را برعهده داشت، به عنوان یکی از سه باشگاه نام برده می‌شود.

همزمان با بازداشت برخی از مدیران فوتبالی، پنجشنبه ۱۷ خرداد مالک حامی مالی باشگاه استقلال تهران به اتهام کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد تومانی بازداشت شد. او در آغاز لیگ برتر مردان ۷۰ میلیارد تومان به باشگاه استقلال تهران پرداخت کرد و تا چند هفته نشان و نام فروشگاه موبایل موسوی بر لباس بازیکنان استقلال تهران دیده می‌شد.

یک عضو برکنار شده هیئت مدیره استقلال تهران به تازگی فاش کرده است که قرارداد موبایل موسوی با استقلال ۳۰ میلیارد تومان کمتر از رقم واقعی ثبت و بخشی از آن خارج از حساب‌های رسمی به یک بازیکن و یک مربی این باشگاه پرداخت شد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیش از این ادعا کرده بود پس از چند ماه رسیدگی به پرونده استقلال تهران، هیچ مدرکی دال بر تخلف این باشگاه نیافته است.

علی خطیر، مدیرعامل پیشین استقلال که اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از واگذاری سهام این باشگاه به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برکنار شد، از اعضای پیشین هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و افراد نزدیک به مهدی تاج، رئیس فدارسیون فوتبال بود. او در سال ۱۳۹۹ به دلیل اینکه گفته بود فساد سراسر فوتبال ایران را گرفته، به حکم کمیته اخلاق این فدراسیون ممنوع الکار شد اما پس از دوره‌ای کوتاه دوباره به عرصه فوتبال بازگشت.

هنوز مشخص نیست برکناری زودهنگام خطیر ارتباطی با پرونده فساد در لیگ برتر و موبایل موسوی آمل دارد یا خیر. خطیر پیش از این به جعل امضاء دبیرکل فدراسیون فوتبال و یک عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال نیز متهم شده بود.

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net