وزیر سابق جهاد کشاورزی، اولین وزیر کشاورزی دولت رئیسی به سه سال حبس محکوم شد

Print Friendly, PDF & Email

بخش خبر زمانه

محسنی اژه‌ای، سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد، در دانشگاه یاسوج سخنرانی کرد و به پرونده وزیر کشاورزی و چای دبش پرداخت.

به گزارش مرکز رسانه‌ قوه قضاییه، اژه‌ای درباره پیگیری پرونده وزیر کشاورزی سابق گفت سید جواد ساداتی‌نژاد، وزیر سابق وزارت کشاورزی دولت ابراهیم رئیسی به سه سال حبس محکوم گردید. اژه‌ای در ادامه گفت:

در کل، در این پرونده برای ۸ نفر اعم از وزیر و معاون وزیر، حکم صادر شد که اخیرا با درخواست اعمال ماده ۴۷۷ از ناحیه محکومین مواجه شده‌ایم.

Ad placeholder

رئیس قوه قضاییه درباره موضوع چای دبش گفت:

در این پرونده عدد بزرگی بالغ بر سه میلیارد و۷۰۰ میلیون دلار مطرح است و تاکنون ۴۵ نفر در این خصوص تفهیم اتهام شده‌اند و از تعداد بیشتری نیز تحقیقات به عمل آمده است؛ همچنین در روز گذشته در رابطه با پرونده مزبور دو وزیر سابق احضار شدند.

وزیر دیگری که رئیس قوه قضاییه به آن اشاره می‌کند رضا فاطمی امین، وزیر سابق صمت است.

اژه‌ای در ادامه گفت که در حال حاضر در قوه قضاییه پیرامون این پرونده، ده‌ها و صدها استعلام و بازرسی صورت گرفته است و جز به جز این موارد بررسی شده است؛ همچنین این پرونده در مرحله صدور قرار نهایی بود که اسناد جدیدی در خصوص آن اعم از مُهرهای جعلی کشف شد که باید درباره آنها نیز بررسی‌هایی دقیق به عمل آید.

فساد بزرگ واردات چای: تلاش رسانه‌های حکومتی برای لاپوشانی

سید جواد ساداتی‌نژاد متولد سال ۱۳۵۱ است. او در گذشته نماینده دوره دهم و دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل و رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بوده‌ است.

آذر سال گذشته سازمان بازرسی کل ایران افشاء کرد که شرکت کشت و صنعت چای دبش نزدیک به ۳٬۴ میلیارد دلار ارز با نرخ نیمایی برای واردات چای و تجهیزات پیشرفته کارخانه چای دریافت کرده اما بخشی از این ارز را با نرخ بازار آزاد فروخته است و چای بی‌کیفیت را به جای چای درجه یک وارد کرده است. این شرکت در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۰ درصد ارز نیمایی واردات چای را دریافت کرده است.

Ad placeholder

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net