اعلامیه مشترک حزب کمونیست ایران سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

سایت پیام

Print Friendly, PDF & Email

به کمک نهادهای مردمی به یاری سیلزده گان سیستان و بلوچستان بشتابیم!

سیل یک‌ هزارنهصد وچهل و هفت روستای استان سیستان و بلوچستان را در چنگال خود گرفته و خسارت های عظیمی را به منازل، جاده ها، راه های روستائی، سیستم مخابرات و برق رسانی، دام ها، زمین های کشاورزی و باغ ها، رودخانه ها، چاه های آب ونظام های آب رسانی وارد ساخته است. در بسیاری ازمناطق سیلزده فقدان غذا و آب آشامیدنی بیداد می کند. «خاش»، «سیب وسوران»، «فنوج»، «ایرانشهر»،«میرجاوه»،«نیکشهر»،«دلگان»،«چابهار»،«سراوان»،«زاهدان»،«نیمروز»،«سرباز»، «کنارک» و «مهرستان» و «دشتیاری» از جمله مناطق آسیب دیده شدید هستند. چابهار با ۴۸۰ و نیکشهر با ۳۳۰ روستای آسیب دیده در مرکز این فاجعه وحشتناک قراردارند. هنوز یک هفته پس از سپری شدن سیل، جاده ها برای دسترسی به ۱۷۸ روستا درجنوب سیستان وبلوچستان مسدود و غیر قابل استفاده است.

دراوج طغیان و جاری شدن سیل، قایق هائ  وارد شده  به مناطق سیلزده به جای امداد گران و کمک های فوری نظیرغذا، آب آشامیدنی و دارو، ماموران انتخابات نمایشی با صندوق های اخذ رای را  با خود حمل می کردند.این نمایش غیرمسئولانه و مهوع رژیم، موجی از نفرت عمومی درسراسر استان برانگیخته است.

شرایط اقلیمی استان سیستان و بلوچستان با بارندگی و رگبارهای شدید موسمی، این استان را که خود از کمبود منابع آب رنج می برد در معرض سیلاب های دوره ای قرار داده است. سیلاب هائی که خسارت های شدیدی به زیربنای این فقیرترین استان کشور وارد می سازد. رژیم جمهوری اسلامی به جای مدیریت بحران های طبیعی که هر چند گاه یک بار چهره ویرانگر خود را نشان می دهد سیاست خود را معطوف به نظامی و امنیتی ساختن استان و تشدید هر چه بیشتر سرکوب ها ساخته است که حاصل آن فاجعه های هولناکی نظیر جمعه خونین زاهدان، اعدام های مداوم و خارج از شمار و کشتن جوانان بلوچ در مرزها هنگام سوخت بری می باشد.

این سیاست تبعیض آمیز و ویرانگر جمهوری اسلامی در استانی به کار بسته می شود که به لحاظ ژئوپلتیک مهم ترین و استراتژیک ترین منطقه کشور است. منطقه ای که در صورت بسته شدن بندر  چابهار تنها راه ارتباطی ایران با آب های آزاد جهان را مسدود خواهد کرد. اما از نگاه حکومت اسلامی سیستان و بلوچستان به دلیل ملیت و سنی بودن مردمان آن دیار، باید تحت شدیدترین کنترل قرار  داشته باشد. استانی که زنانش در شوراهای شهر و روستا حضوری پررنگ دارند و همیاری های مردمی فوق العاده بالاست، همواره مورد غضب حاکمان اسلامی بوده و هست و سیاست های بشدت امنیتی حکومت، آن را در چنگال خود گرفته است.اینجا تبغیض های چند لایه، چهرۀ آشکار و خشن خود را به نمایش می گذارند.

ما به عنوان نیروهای چپ و کمونیست براین واقعیت وحشتناک  تاکید داریم که در فقیر ترین استان کشورمان، توده های تهیدست و بی پناه که بدون کوچکترین نظام تامین حداقل اجتماعی به حال خود رها شده اند قربانیان مظلوم خشم طبیعت هستند. سیل ویرانگر، کپرها، سیاه چادرها و آلونک های کاه گلی و خشتی وحتی مدرسه ها و درمانگاه های سرهم بندی شده و فاقد ابتدائی ترین امکانات را از جا کنده و با خود می برد. در کشوری که بر دریای گاز قرار دارد، این رها شده گان به حال خود، از سیستم گازرسانی برخوردار نیستند. جاده های این استان و بویژه راه های روستائی آن از حداقل های ایمنی برخوردار نیستند و به جاده های مرگ شهرت دارند. هنوز بسیاری از دانش آموزان متعلق به اقشار تهیدست و زحمتکش استان در کپرها و سیاه چادرها درس می خوانند. و هنوز کوچک ترین بیماری، به مرگ کودکان بیشماری منجر می شود.

درشرایط فقدان امدادرسانی موثر از سوی رژیم جمهوری اسلامی نهادهای خودجوش مردمی استان، خود ابتکار کمک رسانی به قربانیان فاجعه را به عهده گرفته اند. سوخت بران اکنون نقش آمبولانس،  ماشین های توزیع آب آشامیدنی و بازکردن جاده های مسدود شده و انتقال امداد به سیلزدگان را به عهده گرفته اند.این ها همان کسانی هستند که سینه ها شان با گلوله های آتشین سپاه شکافته می شود و در زندان ها سربدار می شوند. فراموش نکنیم که همین همیاری های شجاعانه هنوز انطباقی با نیازهای فوری مردم سیلزده ندارد. درشرایط اسف بار استان، کمک های نهادهای مردمی از سراسر ایران برای نجات سیل زدگان و بازسازی حداقل های زندگی شان از اهمیت فوری برخوردار است. درنگ جایزنیست: می توان و باید از هر طریق ممکن برای رساندن کمک ها با همه توان تلاش کرد.ما همه مردم آزاده ومسئول ایران را فرا می خوانیم که از طریق نهادهای مردم بنیاد همبستگی خود را با قربانیان سیلزده سیستان و بلوچستان،استانی که یکی ازکانون های مهم ترین اعتراض های خیزش انقلابی”زن،زندگی، آزادی” بوده وهست، نشان دهند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

پیروز باد انقلاب مردم ایران

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

 

سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

حزب کمونیست ایران

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ برابر با  ۰۴ مارس ۲۰۲۴

PAGE   \* MERGEFORMAT 2

سایت پیام
0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net