کژار: در برابر اجرای احکام وحشیانە اعدام، صدای دادخواهی زندانیان سیاسی باشیم

Print Friendly, PDF & Email

 

جامعه زنان آزاد شرق کوردستان، کژار، در بیانیەای ضمن محکوم کردن سیاست اعدام در ایران بە خانوادەهای چهار زندانی سیاسی کورد کە بامداد امروز در زندانی قزلحصار اعدام شدند تسلیت گفت و نوشت: “در برابر اجرای احکام وحشیانه اعدام، صدای دادخواهی زندانیان سیاسی باشیم.”

در این بیانیە کە سایت رسمی کژار منتشر شدە، ضمن ارائە آمار اجرای حکم اعدام بیش از ٧٠٠ زندانی در ایران آمدە است: “از روز پنجم بهمن ماه ۶۱ تن از زندانیان در بند زنان اوین، زینب جلالیان، خانواده های زندانیان، تعدادی از زندانیان سابق و شماری از فعالین آزادیخواه، در اعتراض به اعدام، اعتصاب غذا نمایند. این اعتصاب غذا، به عبارتی خشم عمومی زندانیان را در برابر جنایتی به نام اعدام، بود.”

کژار ضمن تسلیت به خانواده های هر چهار زندانی کورد، این جنایات را بەشدت محکوم کردە و افزودە است: “اگر چه رژیم در صدد سرکوب صداهای مخالف است، اما صدای آزادیخواهانه این روزها، رساتر از هر زمان دیگری به گوش می رسد. با وجود همه این تهدیدها، زندانیان سیاسی بار دیگر نشان دادند که از شکنجه هراسی ندارند. آنان نه تنها درون زندان را به سنگر مبارزه تبدیل ساخته اند، بلکه همگان را به این اقدام قاطع فرا میخوانند. در همین راستا از آزادیخواهان در عرصه های گوناگون می خواهیم که هم آوا و همصدا شوند تا پاسخی محکم به سیاست‌های جامعه ستیزانه، نژادپرستانه و فاشیستی رژیم بدهند. در یک جمله می توان گفت که جنایت اعدام، یعنی ترس رژیم از صدای مخالف، پس برای رساتر نمودن صدای آزادی‌خواهی زندانیان سیاسی، مبارزه‌مان را گسترش دهیم.”

0 FacebookTwitterPinterestEmail

پیام بگذارید

پیام

گالری

ما را دنبال کنید! ​

تماس

  Copyright © 2023, All Rights Reserved Payaam.net